השוק

בנק לאומי: "בנק ישראל צפוי להותיר מחר את הריבית ללא שינוי"

כלכלני בנק לאומי הודיעו כי בנק ישראל עתיד להשאיר מחר את הריבית ללא שינוי. לאור הדברים הללו, חשפו הכלכלנים: "נראה כי גברו מאוד הסיכויים להורדת ריבית, ככל הנראה כבר בהחלטה שאחרי ההחלטה השבוע, בראשית חודש ינואר 2024"
 
מערכת ice | 
בנק לאומי (צילום Magma Images)
היום (ראשון), פורסמה סקירה שבועית של התפתחויות מקרו כלכליות על שוקי הריביות ואיגרות החוב. על פי הנתונים שהציגו ד"ר גיל מיכאל בפמן, כלכלן ראשי ודודי רזניק, אסטרטג ריביות מטעם בנק לאומי: בנק ישראל צפוי להותיר מחר את הריבית ללא שינוי.
כאמור על פי הנתונים שמציגים ד"ר גיל מיכאל בפמן, כלכלן ראשי ודודי רזניק, אסטרטג ריביות, בנק ישראל עתיד להותיר את הריבית ללא שינוי השבוע. למרות זאת, הורדת ריבית צפויה כבר בהודעה שלאחר מכן בראשית חודש ינואר. עוד הוסיפו המומחים, כי על פי פרוטוקול החלטת הריבית של הפד, נמצא כי המצב של שמירה על רמת ריבית גבוהה יחסית ימשך, בתנאי שלא יהיו עדויות לכך שאינפלציית הליבה "ממש" בדרך ל-2%. עם זאת נראה כי העלאות נוספות ירדו מהפרק.

כלכלני בנק לאומי הוסיפו כי להערכתם,  בנק ישראל יודיע מחר על גובה הריבית בפעם האחרונה לשנת 2023. עוד טענו ד"ר גיל מיכאל בפמן ודודי רזניק כי "אנו סבורים כי בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי. עם זאת, נראה כי גברו מאוד הסיכויים להורדת ריבית, ככל הנראה כבר בהחלטה שאחרי ההחלטה השבוע, בראשית חודש ינואר 2024".
"זאת על רקע מגמת התחזקות השקל, המשך הציפייה לירידת סביבת האינפלציה בישראל וניסיון לתמוך בפעילות הכלכלית המקומית על רקע ההיחלשות בשל הלחימה של החודשיים האחרונים". כל זאת על רקע מגמת התחזקות השקל, המשך הציפייה לירידת סביבת האינפלציה בישראל וניסיון לתמוך בפעילות הכלכלית המקומית על רקע ההיחלשות בשל הלחימה של החודשיים האחרונים.
בנוסף, על פי נתוני הסקירה השבועית, נרשמה בשבועות האחרונים מגמת ירידה ברמת התשואות, למרות העלייה החדה בהנפקות האוצר. נראה כי חלק מההסבר לירידת התשואות טמון בירידת ריביות ה-IRS השקליות לאחרונה. ריביות אלו ירדו באופן חד לרמה נמוכה ב - 30 – 45 נ"ב ביחס לתשואות הממשלתיות המקבילות. מגמה זו ככל שתימשך תתמוך גם בירידת התשואות הממשלתיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה