השוק

חשבון הבנק שלכם בצרות? אולי תשקלו את המהלך הזה

בעקבות המבצעים שנעשו בחודשים האחרונים, יש בבנקים שמציינים כי חלק לא קטן מהלקוחות זוכים לקבל ריבית על העו"ש, אבל מדובר בסכום מוגבל וגם לא גבוה במיוחד, אבל כשהירידה של הריבית באופק, אולי בכל זאת כדאי לשקול השקעה. בינתיים, הכסף הזמין של הישראלים בעו"ש מצטמק והששקעה בקרנות ירדה
מערכת ice | 
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
לפני קצת יותר מחצי שנה, בנק ישראל החל בבליץ של העלאת הריבית למשק הישראלי כדי לרסן את האינפלציה. לקוחות הבנקים הבינו, בחלקם והניעו כספים מחשבונות העו"ש לאפיקים עם תשואה מירבית כדי לנצל את המצב, אבל על פי דה מרקר השינוי הצרכני הזה די נפסק לאחרונה.
ישנם כ-500 מיליארד שקלים בעו"ש של הישראלים בבנקים השונים, כסף שמסדר לבנקים את הרווחים הגדולים, עוד לפני העמלות והשירותים. בעוד שהבנקים רשאים לדרוש 4.75% ריבית, כשהלקוח רוצה לקבל ריבית בחזרה, הוא זוכה להרבה פחות.

על פי דה מרקר, מאז חודש אפריל 2022 ירדו יתרות העו"ש של הציבור ב–34% מסכום של 700 מיליארד שקל לכ–462.6 מיליארד שקל בחודש ספטמבר האחרון. בפקדונות עלו הסכומים בכמעט 80% ל-765 מיליארד שקל. שווי הקרנות הכספיות חצה את רף ה–100 מיליארד שקל ובהם מושקעים 24% מסך הנכסים בכלל הקרנות בישראל.
על פי דה מרקר, מאז נפתחה מלחמת 'חרבות ברזל', על פי גופים מוסדיים, ההשקעות הן לא בראש סדר העדיפויות של הישראלים ואם מסתכלים על הירידה בספטמבר שכבר ידועה, סביר להניח שבאוקטובר הסכומים אף פחתו.
השכר של ישראלים רבים הצטמק מאז 7 באוקטובר, דבר שהביא להקטנה של הכסף הזמין בעו"ש והכסף כמובן לא הושקע בקרנות. יחד עם זאת, הריבית עדיין גבוהה ועדיין הישראלים מעדיפים לוותר על התענוג ולא לקבל עבורו כסף נוסף עבור סגירתו לתקופה קצובה.
בעקבות המבצעים שנעשו בחודשים האחרונים, יש בבנקים שמציינים כי חלק לא קטן מהלקוחות זוכים לקבל ריבית על העו"ש, אבל מדובר בסכום מוגבל וגם לא גבוה במיוחד, אבל כשהירידה של הריבית באופק, אולי בכל זאת כדאי לשקול השקעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה