השוק

הבנק השוויצרי לומברד אודייר: נסללה הדרך להורדת ריבית

הבנק השוויצרי לומברד אודייר מעריך שהביצועים של הכלכלה האמריקאית ברבעון הרביעי של השנה יהיו נמוכים יותר, מה שסולל את הדרך להורדת ריבית ב-2024
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
"כלכלת ארה"ב הציגה ביצועים יוצאי דופן בהשוואה לשווקים מפותחים אחרים במשך יותר מעשור, ברבעון השלישי של השנה הנוכחית נרשמה צמיחה חזקה של 4.9%, בעוד שגוש האירו ויפן חוו צמיחה איטית בהרבה ואף התכווצות. גורמים התורמים לתפקוד הכלכלי של ארה"ב" כותבים כלכלני הבנק השוויצרי לומברד אודייר ללקוחות שלהם.
בלומברד אודייר מציינים כמה עובדות על הכלכלה האמריקאית בשנים האחרונות בינהן התאוששות חזקה לאחר המשבר הפיננסי הגדול, תמיכה ממשלתית במהלך מגפת הקורונה, הוצאות צרכנים גבוהות הנתמכות באבטלה נמוכה ועלייה בשכר ובנוסף מגזר טכנולוגיה משגשג.

"בנוסף, ארה"ב הושפעה פחות מזעזועים בעלויות האנרגיה בהשוואה לכלכלות אירופה. עם זאת, ישנם סימנים להאטה אפשרית בכלכלת ארה"ב בחודשים הקרובים. הידוק כספי אגרסיבי, ירידה בהשקעות העסקיות וסיום חידוש המלאי לאחר תקופת הקורונה, צפויים לתרום להאטה זו. שוק העבודה מתאזן מחדש, וייתכן שקצב הצריכה הנוכחי אינו בר קיימא.
"להערכתנו" כותבים הכלכלנים ללקוחות הבנק "האינפלציה צפויה לרדת ברבעונים הקרובים אלא אם כן יהיו זעזועים נוספים במחירי האנרגיה והמזון. ההחלטה האחרונה של הפד להשהות את העלאות הריבית עולה בקנה אחד עם מדיניות הבנק המרכזי בכלכלות מפותחות אחרות שבהן הצמיחה מואטת. עם זאת, נותרו סיכונים של התחדשות האינפלציה או זעזוע מחירי הנפט. 
"התשואות של משרד האוצר לעשר שנים עלו עקב הפחתות המאזן של הפד, הגדלת ההיצע של משרד האוצר והירידה בביקוש החוץ. גם הגירעון התקציבי בארה"ב גדל, ותורם לתשואות גבוהות יותר. העלייה בתשואות הובילה לספקולציות לגבי ריביות גבוהות יותר מבחינה מבנית, אך מנגד, הצפי הוא להאטה של הצמיחה, והתקדמות של האינפלציה לעבר היעד של הבנק המרכזי, מה שייתן מקום להורדת הריבית ב-2024.
"התחזית לגבי ביצועי רווחים גבוהים יותר של חברות בארה"ב אינה ודאית. בעוד שתאגידים בארה"ב השיגו בעבר ביצועים טובים יותר בגלל סביבות מס וריביות חיוביות, ייתכן שהפער העתידי עם שווקים אחרים לא יהיה כה רחב. המשך החדשנות בארה"ב עשויה לתמוך ברווחים במגזרים ספציפיים".
לסיכום, כותבים בלומברד אודייר "אסטרטגיית ההשקעה שלנו נותרה זהירה, עם הקצאה ניטרלית למניות והקצאת משקל יתר למוצרי אג"ח ואשראי, במיוחד לאג"ח אוצר ארה"ב ואשראי בדרגת השקעה. הדולר האמריקני מועדף בשל צמיחה איטית במקומות אחרים".
נזכיר כי לומברד אודייר הינה קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית ועצמאית שקיימת כבר יותר מ-225 שנים. הבנק מתמחה בבנקאות פרטית וניהול עושר ייחודיים בעזרת נזילות גבוהה. ההון המנוהל של לומברד אודייר עומד על כ-348 מיליארד דולר. לבנק יש כיום 26 נציגויות ב-23 מדינות, ביניהן ישראל, והוא מעסיק כ-2,790 עובדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה