השוק

ביקושים בהיקף של כ-5.1 מיליארד שקל: חברת החשמל עם הנפקת ענק

חברת החשמל יצאה למהלך הנפקה משמעותי, בו הורחבו סדרות אג"ח קיימות. בחברה מרוצים מתוצאות ההנפקה מאחר וכמות הביקושים שנתקבלו, הסתכמו בהיקף של כ-5.1 מיליארד שקל
מערכת ice | 
חברת החשמל (צילום shutterstock)
חברת החשמל הכריזה היום (רביעי) כי השלב המוסדי במסגרת הרחבת שתי סדרות אג"ח קיימות הושלם בהצלחה. מהלך זה משקף לטענת החברה את אמון השוק כלפיה וכלפי פעילותה, ובחברה מרוצים מתוצאות ההנפקה, בה השתתפו גופים מוסדיים מובילים בשוק ההון המקומי ונתקבלו ביקושים ערים בהיקף כולל של כ–5.1 מיליארד שקל.
הסדרות שהורחבו הן סדרה 32, 34, ו-35. אגרות החוב (סדרה 32) של החברה הוצעו למשקיעים מסווגים בדרך של מכרז על מחיר היחידה, כאשר כל יחידה הינה בעלת 1,000 שקל ערך נקוב. אגרות החוב (סדרה 34) של החברה הוצעו למשקיעים מסווגים בדרך של מכרז על מחיר היחידה, כאשר כל יחידה הינה בעלת 1,000 שקל ערך נקוב. אגרות החוב (סדרה 35) של החברה הוצעו למשקיעים מסווגים בדרך של מכרז על מחיר היחידה, כאשר כל יחידה הינה בעלת 1,000 שקל ערך נקוב.
מאיר שפיגלר, מנכ"ל חברת החשמל אמר: "שוק ההון אמר את דברו עת שוב הביע אמון בחברה ובפעילותה העסקית והתנהלותה הפיננסית. הצלחת הגיוס מקבלת משנה תוקף בתקופת אי ודאות בשווקים עקב מצב מלחמה, כאשר חברת החשמל ניצבת בחזית ודואגת להבטחת רציפות אספקת חשמל לתושבי המדינה. נכונות המשקיעים לרכוש  אג״ח של החברה בהיקף כפול ויותר מהיעד המקורי, מעידה יותר מכל על איכות החברה וביצועיה".
שלמה ארביב, יו"ר ועדת הכספים בדירקטוריון חברת החשמל אמר: "הביקושים המרשימים מצד המשקיעים, מצביעים על אמון מלא בחברת החשמל, ביציבותה ובהתנהלותה על אף ולמרות אי הודאות הפיננסית בתנאי מלחמה".
בחברת החשמל מסרו כי תמורת ההנפקה תשמש את החברה לצרכיה השוטפים, בין היתר לאור השפעות מלחמת "חרבות ברזל", בה נדרשים רכישה ואחסון של דלקים אשר ישמשו את כלל יצרני החשמל במשק, לטובת שמירה על רציפות תפקודית. וכן למימון תכנית הפיתוח ומחזור חוב קיים. שלב המכרז הציבורי יתקיים ביום ראשון הקרוב (5.11.2023). אגרות החוב מדורגות בדירוג ilAAA על ידי מעלות S&P באופק יציב ו-Aa1.il באופק יציב על ידי מידרוג. בחברת החשמל אומרים כי הנפקת סדרות האג"ח בוצעה בהתאם לתשקיף המדף שפרסמה החברה במאי 2021.
את תהליך ההנפקה הובילה חטיבת הכספים של החברה בראשות סמנכ"ל הכספים, רו"ח גלעד חסיד ומנהל אגף הכספים איל חרמוני, יחד עם היחידה המשפטית ויחידת קשרי משקיעים. זאת, בליווי שמואל גורטלר מחברת גורן קפיטל ועו"ד יהודה אהרוני וצוותו ממשרד עורכי הדין הרצוג פוקס נאמן. מפיצי ההנפקה הינם דיסקונט קפיטל חיתום בע"מ ואי.בי.אי. - חיתום והנפקות בע"מ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה