השוק

הממשלה השלימה גיוס של 2 מיליארד שקל מהמוסדיים

משרד האוצר השלים גיוס של 2 מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג״ח ממשלתי בפעם הראשונה מזה תקופה ארוכה האוצר גייס חלק מהכסף באג״ח קצרות שיפדו באוגוסט 2024; סמנכ״ל הבורסה: הביקושים היו גבוהים אבל לא כמו בשבוע שעבר
ניצן כהן | 
שקל (צילום פלאש 90/ הדר יואביאן)
הממשלה השלימה היום גיוס של 2 מיליארד שקל באמצעות הנפקת אג״ח בבורסה בתל אביב. בפעם הראשונה מזה זמן רב גייסה הממשלה כסף באג״ח לזמן קצר שישולם באוגוסט 2024. בסך הכל השלימה המדינה גיוס של 4 מיליארד שקל ב-10 ימים.
יניב פגוט, סמנכ״ל הבורסה אמר כי הביקושים להנפקה של הממשלה היו גבוהים אם כי לא בסדר גודל של הביקושים שהיו בהנפקה הקודמת בשבוע שעבר. הממשלה, נציין, נתנה הנחה של 0.7% על מחיר אגרות החוב כפי שהן נסחרות בבורסה מה שהביא את המוסדיים להגדיל את ההיקפים שהזמינו בהנפקה.

נזכיר כי בחודש שעבר, עוד טרם המלחמה סיימה הממשלה לבזבז את עודפי התקציב שהותירה בקופה ממשלת השינוי. הממשלה אינה מוכנה לצמצם את היקף הכספים שחילקה לחבריה ומוערכים ב-20 מיליארד שקל מה שמחייב אותה כעת למצוא דרך לממן את המשך ההצטיידות של הצבא כמו גם את ההיבטים השונים של החזקת הציבור עם הראש מעל המים שלא לדבר על שיקום המדינה ביום שאחרי המלחמה.
כך או אחרת הצרכים של הממשלה הביאו אותה לגייס את הכסף בשוק ההון המקומי ולא בחו״ל וזו סוגיה מעניינת בשל העובדה שהכסף שמגייסת הממשלה היום מהמוסדיים אמנם הוא בולם אינפלציה אבל גם מונע השקעות עתידיות בשיקום כלכלה ביום שאחר המלחמה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה