השוק

וורן באפט מציג: 3 המניות שמוכיחות את עצמן

סקירה חדשה שמבצעת השוואה בין ההשקעות של וורן באפט והמיליארדר קן גריפין, מצאה שלוש נקודות שבהן השניים חופפים. אלו שלוש המניות שבהן המשקיעים הגדולים בעולם דבקים
מערכת ice | 
וורן באפט באסיפת בעלי המניות (צילום מסך יוטיוב)
אם אי פעם תהיתם במה כדאי להשקיע, אחת ההמלצות החמות של המומחים בשוק היא לעקוב אחר ההשקעות של גדולים ורבים מאיתנו שכבר הצליחו לעשות לא מעט כסף דרך ההשקעות שלהם. אחד מהאנשים שללא ספק כדאי ללמוד ממנו הוא וורן באפט.
לאחרונה אתר הניתוח הפיננסי, Tripranks, בחן את ההשקעות של באפט והשווה אותן לאלו של המיליארדר קן גריפין, שפועל בשיטת השקעה שונה למדי מזו של באפט. ההצלבה בין ההשקעות שלהם הניבה שלוש מניות עיקריות שבהן השניים מאמינים, וכל אחת נוגעת בתחום אחר.
החברה הראשונה שבה שני המשקיעים הגדולים שמו את מיטב כספם היא "סנופלייק". החברה פועלת בתחום הדאטה והענן. ברבעון השני של השנה רווחי החברה גדלו ב-35.5% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ל-674.02 מיליון דולר. עם הנתון הזה החברה שברה את הערכות האנליסטים שעמדו רק על 11.74 מיליון דולר.
עם זאת, ברבעון השלישי החברה צפתה עלייה של עד כ-29% ברווחים, מה שגרם לדאגה קלה בקרב חלק מהמשקיעים. למרות זאת, באפט הוא עדיין מושקע עיקרי בחברה עם יותר מ-6 מיליון מניות בשווי 923 מיליון דולר. גריפין הצטרף להשקעה בחברה ברבעון השני של השנה עם רכישה של יותר מ-800 אלף מניות בשווי 126 מיליון דולר.
מניה אחרת שבה השניים מושקעים היא דה-ויטה. החברה מספקת שירות מקצועי למטופלים הנזקקים לניתוח להשתלת כליה. החברה מסייעת ליותר מ-200 אלף מטופלים בארה"ב. לחברה גם מוקדים ומטופלים נוספים בעשר מדינות אחרות. 
דוח הרבעון השני של החברה הציג רווח של 3 מיליארד דולר - 50 מיליון דולר יותר מהצפי בשוק. באפט הוא משקיע ותיק בחברה, ובבעלותו יותר מ-36 מיליון מניות ששוות בסך הכול 3.36 מיליארד דולר. גם במקרה זה גריפין הצטרף רק ברבעון השני. לגריפין רק קצת יותר ממיליון מניות בשווי 120 מיליון דולר.
לבסוף, השניים משקיעים בחברת צ'רטר תקשורת. החברה היא חברת הכבלים השנייה בגודלה בארה"ב, והיא ידוע בשם אספקת כבלי טלוויזיה, אינטרנט מהיר ושירותים נוספים בתחום. לחברה 32 מיליון לקוחות על פני 41 מדינות בארה"ב.
בניגוד לאחרות, החברה רשמה רווח יציב ברבעון השני של השנה ועמדה על 13.66 מיליארד דולר. קן גריפין שילש לאחרונה את ההשקעה שלו בחברה והגיע להחזקה של יותר מ-527 אלף מניות בשווי 228 מיליון דולר. בניגוד אליו, באפט לא שינה דבר בהיקף ההשקעה שלו והותיר אותה על כנה עם כמעט 4 מיליון מניות בשווי 1.65 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה