השוק

הפרויקט של משק אנרגיה נחשף: הפעלת מתקן יכיני יוצאת לדרך

הפרויקט הראשון של רשות החשמל במסגרת הליך לקביעת תעריף לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו- וולטאית למתח עליון מזרים חשמל לרשת יוצא לדר: משק אנרגיה דיווחה כי קיבלה אישור להפעלת פרויקט יכיני בהיקף 67 מגה וואט
מערכת ice |  1
אבנר ארד (צילום ליאת מנדל, shutterstock)

משק אנרגיה הפועלת בין היתר בתחומי האנרגיה המתחדשת, האנרגיה קונבנציונאלית ואספקת חשמל, מדווחת היום (יום חמישי 28 בספטמבר 2023) כי רשות החשמל העניקה רישיון ייצור למתקן יכיני בהספק של כ- 67 מגה וואט (DC) המייצר חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית ומחובר לרשת הולכה במתח עליון. הפרויקט יהווה עוגן נוסף לניהול המערכת


"מתקן יכיני" הוקם במסגרת הליך מספר 1 לקביעת תעריף לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית למתח עליון של רשות החשמל ועם קבלת רישוין הייצור החברה תתחיל בהפעלתו המסחרית של הפרויקט. "מתקן יכיני" המשתרע על פני קרקעות של מושב יכיני וקיבוץ ארז בשטח של כ- 480 דונם, כלל הקמה של תחנת משנה לאספקת החשמל למתח עליון והינו הפרויקט הראשון שקיבל רישיון ייצור מכלל הפרויקטים שזכו במסגרת הליך ייצור מס' 1 מרשות החשמל. 

רישיון הייצור למתקן ניתן לתקופה של 23 שנה עם תעריף מובטח וצמוד מדד לכל תקופת הרישיון המוערך כיום בסך של כ- 15 אגורות לקוט"ש. בהתאם להערכות החברה, הפרויקט צפוי להניב הכנסות במשך כל תקופת ההפעלה בסך כולל של כ- 17 מיליון ש"ח לשנה מייצגת. מכירת החשמל תתבצע לנגה מכוח הסכם PPA שנחתם איתה. 
עם הפעלתו המסחרית של "מתקן יכיני", צפוי היקף הפרויקטים בטכנולוגיה פוטו- וולטאית בהפעלה מסחרית של החברה לעמוד על כ- 290 מגה וואט (DC). 
 


אבנר ארד, מנכ"ל משק אנרגיה: "משק אנרגיה גאה לחנוך את המתקן הראשון בישראל לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית למתח עליון במסגרת הליך תחרותי מס' 1 של רשות החשמל. בכך, החברה ממשיכה לחזק את זרוע הייצור באנרגיה מתחדשת. נוכח היקפו המשמעותי של פרויקט יכיני, צפוי היקף הפרויקטים בהפעלה מסחרית של החברה בתחום ייצור החשמל מאנרגיה מתחדשת לגדול בכ-30% ולעמוד על כ- 290 מגה וואט (DC). הפעלתו המסחרית של הפרויקט מצטרפת לשורת תחומים אותם מקדמת החברה הכוללים, בין היתר, את הקמת חברת סלקום אנרג'י כזרוע אספקת חשמל וחתימה על הסכם מימון עם בנק דיסקונט שיאפשר הוצאתם לפועל של שבעה פרויקטים סולאריים בשילוב אגירה שיפעלו במסגרת אסדרת מודל שוק."

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כשהצרכן משלם 65 אג' לקוט"ש לתת לייצרן 15 ? (ל"ת)
    אילן 09/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור