השוק

חנן מור ממשיך לממש נכסים? בדרך למכור קרקע בר"ג בהפסד

חברת הנדל"ן של חנן מור בדרך למכור את הקרקע ברמת גן בהפסד, זאת לאחר שרכש אותה בשנת 2021 ב-200 מיליון שקל, והוא אמור למכור אותה במחיר של 170 מיליון שקל לגינדי החזקות. קבוצת חנן מור ממשיכה לממש נכסים לאחר שנטלה הלוואה ב-1.3 מיליארד שקל
מערכת ice | 
חנן מור (צילום אייל טואג, shutterstock)

חברת הנדל"ן של חנן מור בדרך לממש עוד נכנסים, זאת לאור המצב הקשה אליו נקלעה החברה: גינדי החזקות אמורה לרכוש את הקרקע ברמת גן במחיר של 170 מיליון שקל, הפסד של 30 מיליון שקלים לעומת המחיר אותו שילם חנן מור על אותה קרקע לפני כשנתיים בלבד. כך מדווח כלכליסט. מצבו הפיננסי של חנן מור לא טוב, זאת לאחר שלקח אשראי לרכישת הקרקע בשדה דוב בעלות של 1.3 מיליארד דולר למימון רכישת הקרקע בשדה דוב, זמן קצר לפני שהריבית החלה לטפס.

חברת חנן מור נקלעה לקשיים בעקבות העלאת הריבית במשק ל-6.25%. מניית החברה איבדה 61% ובפני המשקיעים קיים חשש כי לא יוכלו להחזיר את הכסף. לפני יותר מחצי שנה הודיעה החברה על כוונה לממש נכסים, זאת בעקבות החובות אליהם נקלעה ועד כה מכרה מרכזים מסחריים בראשון לציון, אור עקיבא ומודיעין בסכומים של 176 מיליון שקל בסה"כ.

המממנים הגדולים של מור לפי הערכות הם, בנק דיסקונט בסכום של 1.5 מיליארד שקל, בנק לאומי, 600 מיליון שקל, הפניקס, מיטב, מזרחי טפחות חשופים בסכומים של עד 250 מיליון שקל. גם אם מור לא יצליח לצאת מהמצב בו הוא נמצא, הגופים המממנים לא יאבדו מערך כספם, שכן המימון מגובה בבטוחות אותם יוכלו למכור לצד שלישי.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה