השוק

חצי מיליארד דולר ברבעון: יצרנית הרכב החשמלי הפסידה בענק

וינפאסט הונפקה בחודש שעבר בארה"ב לאחר שהתמזגה עם ספאק, אך כעת היא רושמת נתונים עגומים למדי. למרות שווי השוק שעלה והמניות שזינקו, החברה הפסידה סכומי עתק תוך כשלושה חודשים - וצנחה אף יותר נמוך יותר מפורד וג'נרל מוטורס
מערכת ice |  3
וינפאסט (צילום יחצ)
אתר מרקט וויץ' מדווח היום (שישי) כי יצרנית המכוניות החשמליות וינפאסט (VinFast) דיווחה על הפסד של חצי מיליארד דולר ברבעון השני. בתוך כך, וינפאסט מסרה כי סיפקה יותר מ-9,000 מכוניות בתקופה והגיעה למכירות של 315 מיליון דולר. לאחר שהתמזגה עם ספאק, הונפקה בחודש שעבר בארה"ב. מהלך זה הביא לזינוק המניה פי שלושה בסוף היום הראשון.
החברה הוסיפה כי סופקו 9,535 כלי רכב במהלך הרבעון שהסתיים ב-30 ביוני, עלייה משמעותית ביחס ל-1,780 כלי רכב ברבעון הראשון. המכירות עמדו על 315 מיליון דולר. כלל הכנסות החברה הסתכמו ב-334 מיליון דולר, מרביתן ממכוניות חשמליות. החברה מייצרת גם קטנועים ואוטובוסים חשמליים. החברה הוסיפה כי הפסידה 526.7 מיליון דולר ברבעון, הפסד נמוך ב-8% מההפסד ברבעון השני בשנה שעברה. 
שווי השוק של החברה עמד על יותר מ-200 מיליארד דולר, גבוה משל מרבית חברות הרכב הגדולות. אולם, נכון ליום חמישי השווי נע סביב 36 מיליארד דולר, נמוך יותר משווי השוק של פורד שעומד על 48 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורס שעומד על 45 מיליארד דולר. היא נשלטת על ידי הקונגלומרט וינגרופ, אחת החברות הנסחרות הגדולות בוויאטנם. 99% ממניות יצרנית הרכב vi בבעלותו של יו"ר ומייסד וינגרופ פאם נהאט וון. בחברה החלו ביולי בבניית מפעל בצפון קרוליינה, כאשר התכנון בשלב הראשוני הוא להשקיע שני מיליארד דולר במפעל ויעד התפוקה הוא 150 אלף מכוניות חשמליות בשנה. 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סיפקה מכוניות לעצמה...
    משה 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כדאי לציין כי רוב המסירות שלה היו לעצמה - לחברות השייכות לאותה קבוצה שהיא שייכת. מה שאומר שבתכל'ס המכירות והמסירות שלהם קרובות לאפס...
    סגור
  • 2.
    מי שמע עליהם בכלל? (ל"ת)
    אילן 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ליצר ולהרוויח-רק טסלה יודעת .
    לילי 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    רק טסלה מרוויחה מרכב חשמלי .
    סגור