השוק

זעזוע בשוק ההון בסין: המשטרה דולקת בעקבות ענקית הנדל"ן

המשבר באוורגרנד מחריף: עובדים ביחידת ניהול ההון של החברה נעצרו, והרשויות מדווחות כי החקירה נמצאת בעיצומה. לאחר שהחברה מצאה את עצמה בהליכי קריסה וטלטלה את המשק, המשקיעים נקראו לספק עדויות 
מערכת ice | 
מסחר בסין (צילום vecteezy)

רשויות החוק בסין עצרו במהלך סוף השבוע האחרון כמה עובדים ביחידת ניהול ההון של חברת הנדל"ן המקומית אוורגרנד, שנמצאת בהליכי קריסה. תחנת המשטרה בעיר הנמל שנג'ן מסרה כי צעדים אלה ננקטו "לאחרונה". שמו של אחד העצורים שהותר לפרסום הוא "דו". המשטרה המקומית הוסיפה כי החקירה נמצאת בעיצומה וקראה למשקיעים לספק עדויות נוספות לרשויות, לרבות הגשת תלונות באופן מקוון.
משרדיה של יחידת ניהול ההון נמצאים בשנג'ן. מנכ"ל היחידה הוא דו ליאנג. היחידה הוקמה לפני כשמונה שנים ונמצאת בבעלות מלאה של אוורגרנד. אוורגרנד מפעילה יותר מ-1,300 מיזמי נדל"ן ביותר מ-280 ערים ברחבי העולם. אוורגרנד מפעילה גם פארקי שעשועים, מועדון כדורגל ואפילו יצרנית מכוניות חשמליות.

מעצרם של עובדי יחידת ניהול ההון מגיע על רקע ההחלטה של ממשלת סין להקים מיזם משותף ישתלט על זרוע הביטוח של אוורגרנד. האי גאנג לייף שנמצאת בבעלות המדינה אמורה לקבל לידיה את אוורגרנד לייף אשורנס, כך על פי הודעת מינהל הרגולציה הפיננסית הסיני מיום שישי.
אוורגרנד הגיעה לחדלות פירעון עקב חובות עתק כבר לפני כשנתיים. שוק הנדל"ן הסיני נתפס עד אז כמנוע צמיחה חיוני לכלכלה ועמד על כ-30% מהתמ"ג, כך שחדלות הפירעון של מי שהוגדרה כחברת הנדל"ן השנייה בגודלה במדינה פגעה בבעלי הבתים וטלטל את השוק כולו, כמו גם את שוקי ההון ברחבי העולם. חובותיה של אוורגרנד הסתכמו בסוף השנה הקודמת ביותר מ-300 מיליארד דולר. היא נחשבת לחברת הנדל"ן עם נטל החובות הגבוה בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה