השוק

מגדל שוקי הון: ביצועי החסר השנה - נק' פתיחה טובה

במגדל שוקי הון מסכמים את השנה ומייסדים תחזיות לשנה שמתחילה: למרות החולשה של שוק הנדל"ן, הביקוש לדירות ימשיך להיות גבוה; "סקטור הבנקאות ימשיך להציג צמיחה גם השנה"
ניצן כהן | 
שגיא שטיין (צילום פוטו פארג, פלאש 90, pixabay)
מגדל שוקי הון הוא אחד מבתי ההשקעה הצומחים בישראל ומכאן כדאי להקשיב לניתוחים שלו. בבית ההשקעות סיכמו את השנה שנגמרה ומייסדים תחזיות לשנה הקרובה ואלה תחזיות מעניינות שהשורה התחתונה שלהן היא שביצועי החסר של הבורסה בשנה החולפת הן נקודת פתיחה טובה לשנה הקרובה.
"אחד מתנאי הרקע הבסיסיים הנדרשים למשקיעים בשוק ההון הוא וודאות. אולם בסיכום שנת תשפ"ג, המשקיעים בשוק ההון המקומי סבלו מחוסר וודאות משמעותי, שמקורו בזירה הפוליטית, והוא פגע בביצועי הבורסה בתל-אביב בשנת תשפ"ג".
כך מציינים במגדל שוקי הון, שם מוסיפים עוד, כי המחלוקות הפוליטיות העזות המרכזות תשומת לב רבה כבר תקופה ממושכת הובילו את המדדים המובילים בתל-אביב להציג ביצועי חסר ביחס למדדי המניות הבולטים בעולם בסיכום השנה העברית המסתיימת כעת.
כך, בעוד מדדי ת"א 35 ות"א 90 מסכמים את תשפ"ג בנסיגה של כ-2% ושל כ-6% בהתאמה, מדדי ה-S&P500 האמריקאי, היורוסטוקס600 האירופאי וה-MSCI (EM) (שווקים מתעוררים בעולם) מציגים עליות בטווח של כ-10%-20%.  
כל זאת, לפי מגדל שוקי הון, "למרות שנתוני המאקרו הבסיסיים בישראל טובים יחסית בהשוואה עולמית ומשדרים חוסן, בין היתר בנתוני הצמיחה ונתוני שוק העבודה. זאת למרות תנאי המאקרו שהשתנו משמעותית בשנה וחצי האחרונות, בראשם שיעורי אינפלציה וריבית גבוהים".
במבט קדימה, במגדל שוקי הון מציינים, כי "בתקופה האחרונה השווקים סיפקו אינדיקציות המעידות כי אנו עשויים להיות לקראת סוף גל העלייה החדה בשיעורי האינפלציה".
"יחד עם זאת", מדגישים שם, "אנו עוד רחוקים מוודאות בקשר לכך, ורק בימים האחרונים הגיע סימן שלילי בקשר להתמתנות האינפלציה, עם הזינוק במחיר הנפט – לו השפעה משמעותית על האינפלציה, ואשר יקשה על הורדת ריבית בתקופה הקרובה, ואף עשוי לגרור העלאת ריבית נוספת בהמשך השנה".
נוכח תמונת המצב, ההערכה במגדל שוקי הון היא, כי "תימחור החסר של הבורסה בתל-אביב עשוי להיות נקודת פתיחה מעניינת לתשפ"ד. בהנחה והפלונטר הפוליטי המלווה אותנו ייפתר בהמשך השנה, הדבר עשוי לתת דחיפה משמעותית קדימה למדדים שסבלו בשנה החולפת מחוסר הוודאות בזירה הפוליטית. מנגד, אם חוסר הוודאות הפוליטי ימשיך ללוות אותנו, הבורסה המקומית עלולה לסבול מתנודתיות גבוהה יחסית בתשפ"ד".
במבט על ענפי הפעילות בשוק המקומי, במגדל שוקי הון מציינים את תחום הבנקאות הנהנה מסביבת הריבית הגבוהה שסייעה לבנקים להגדיל את רווחיהם, כך שלמרות השינויים בסביבת המאקרו כפי שהוזכרו, המשיכו להפגין עוצמה. חוזקת הכלכלה הישראלית במקביל למהלכי התייעלות שמאמצים הבנקים, עשויים לסייע להם להמשיך להציג צמיחה גם בתשפ"ד.
עוד מציינים במגדל שוקי הון, כי אחרי לחץ מחירים שנרשם בשנה החולפת בתחום המגורים בישראל, בעקבות העלאות הריבית החדות והמהירות ועלייה חדה בעלויות המשכנתאות, במבט לטווח בינוני וארוך הביקושים הגבוהים לדירות צפויים להימשך, בעיקר נוכח היצע מוגבל יחסית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה