השוק

השר מיכאל מלכיאלי: "בג"ץ יפסול חוקים? 'חכמי התורה' יכריעו"

אחרי שבג"ץ אישר את חלוקת כרטיסי המזון במתווה של דרעי, בש"ס נושמים לרווחה; השר מיכאל מלכיאלי בריאיון ל-ice: "זו הייתה אחת מהבטחות הבחירות המשמעותיות ביותר שלנו"
דוד זולדן | 
השר לשירותי דת, מיכאל מלכיאלי (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
מיכאל מלכיאלי, השר לשירותי דת בריאיון מיוחד ל-ice: ערב ראש השנה תשפ"ד עמותות הסיוע מדווחות על זינוק של עשרות אחוזים בביקוש מצד משפחות במצוקה. אל מול העלייה בריבית, האינפלציה המשתוללת ויוקר המחיה שרק הולך וגדל, בש"ס דחקו לאשר את כרטיסי המזון לפני החג. מלכיאלי מתייחס גם להאלימות ברחוב הערבי ומשדר אופטימיות זהירה בנוגע להשלכות הדיון הדרמטי בבג"ץ.  
בעמותות הצדקה ובאגפי הרווחה חשים היטב את יוקר המחייה ונערכים לחלוקת סלי מזון לנצרכים לקראת ראש השנה. כיצד על הממשלה להירתם לטובת הנזקקים ערב החג?
"כחבר ממשלה וכנציג מטעם מפלגת ש"ס, אחת מהבטחות הבחירות המשמעותיות ביותר אותן הבטחנו לבוחרים שלנו ולכלל אזרחי ישראל הם כרטיסי המזון למעוטי יכולת, לצערי נושא זה, אותו מוביל יו"ר ש"ס אריה דרעי נתקל בקשיים פעם אחר פעם וכעת נעשים מאמצים רבים להבטיח ביטחון בסיסי לאלה הזקוקים לכך".
עם פתיחת שנת הלימודים גובר החשש שהחקיקה המשפטית תחלחל גם למערכת החינוך ותשאף לכיוון שמרני יותר וליברלי פחות. האם האיום מוצדק?
"לא ראיתי שום חקיקה שמרנית, הייתה חקיקה בה תמכו לאורך שנים כל גווני הקשת הפוליטית שקשורה ביכולת האיזונים בין הרשויות. אני לא מבין איך זה קשור לחינוך ובתי ספר כפי שאיני מבין איך זה קשור לדמוקרטיה או דיקטטורה".
עד כמה אכפת לחברה הישראלית ונציגיה בכנסת מתופעת הרצח והפשיעה במגזר הערבי - מתקבל הרושם שזו בעיה של המגזר ולא של המדינה
"זה נושא קריטי, אין בו ימין ושמאל, אין שום סיטואציה שמצב זה יכול להימשך. אינני מופקד באופן ישיר על נושא זה, אני כן יכול לומר שנעשים דיונים ופעולות מאד מעמיקות בכדי להבין את התופעה וכמובן לטפל בה".
האם ישראל ניצבת בפני יום כיפור מדיני נוכח החקיקה המתגבשת?
"ישראל היא אי של יציבות, כלכלה, ביטחון וכמובן עולם תורה משגשג שזו הייחודיות שלנו.
תמיד יש מה לשפר, אך בוודאי כי במכלול הנושאים ישראל הולכת משתפרת למרות הבעיות השונות שחלקן מהותיות מאד".
האם הכרעת בג"ץ באשר לנבצרות או להגבלת הסבירות הינה המלצה של שלטון הפקידים בעוד נציגי הממשלה הם הריבון וההכרעה בידם?
"יש לנו מועצת חכמי תורה ויו"ר מפלגה מוכשר ופיקח אשר מטפל בנושאים אלו. כאשר נגיע לגשר נדע בע"ה אם לחצות אותו וכיצד. שנה טובה ומבורכת לכל עם ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה