השוק

יוליוס בר: "קשיים כלכליים עשויים למתן את העלייה של הודו"

סוק ין יונג, אנליסטית אסיה ביוליוס בר, ניתח את המצב של הכלכלה ההודית וטען כי "הודו מפגינה צמיחה חזקה ברבעון השני, אך קשיים כלכליים עשויים למתן אותה במעלה הדרך"
מערכת ice | 
ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי (צילום vecteezy, יונתן זינדל פלאש 90)
על רקע הצמיחה המטאורית של הודו בתקופה האחרונה, במסגרתה היא הפכה למדינה הרביעית בהיסטוריה שמגיעה לירחכשהיא מתכוונת גם לשנות את שמה בקרוב כחלק מהמיתוג מחדש, סוק ין יונג, אנליסטית אסיה ביוליוס בר, ניתח את המצב של הכלכלה ההודית וטען כי "הודו מפגינה צמיחה חזקה ברבעון השני, אך קשיים כלכליים עשויים למתן אותה במעלה הדרך".
סוק ין יונג סיפר: "תדפיס התמ"ג החזק של הודו ברבעון השני של שנת 2024 עמד בקנה אחד עם ציפיות השוק, כאשר מגזר השירותים השיג ביצועים טובים למדי על רקע ביקוש מקומי חזק. אינדיקטורים כלכליים מוקדמים מצביעים על כך שהצמיחה ברבעון השלישי של שנת 2024 עשויה להתמתן, זאת על רקע אינפלציה במחירי המזון, מיתון הביקוש המקומי על רקע ריבית גבוהה יותר וצמיחה גלובלית איטית יותר". 
"כלכלת הודו עמדה על נתון צמיחה ב-7.8% משנה לשנה ברבעון האחרון, האצה לעומת הצמיחה של 6.1% משנה לשנה ברבעון הקודם,  זאת למרות הידוק מדיניות הבנק המרכזי של הודו (RBI) כדי להתמודד עם האינפלציה. כאמור, הצמיחה החזקה נבעה מפעילות איתנה של שירותים וביקוש מקומי וכן השפעות בסיס חיוביות (התאוששות מגלי הקורונה בשנה שעברה). הצמיחה החזקה של מגזר השירותים עומדת 10.3% משנה לשנה ומתבססת על ביצועים חזקים של תת-המגזרים שלו (מסחר פנים, שירותים פיננסיים, מינהל ציבורי ושירותים אחרים), אם כי מגזר הבנייה הראה התמתנות מסוימת ל-7.9%".
"בנוסף", המשיך יונג: "צמיחת הצריכה הפרטית עלתה ל-6.0% ככל הנראה בזכות אינפלציה נמוכה יותר, ותחום ההשקעות רשם צמיחת שיא של 8.0% משנה לשנה, בעוד ההוצאה הממשלתית לצריכה ירדה ב-0.7%. צמיחת ענף הייצוא ירדה ל-7.7% עקב ירידה בביקוש, אך היבוא הפתיעה עם עלייה לנתון של 10.1% המשקף את המומנטום החזק שהוביל הביקוש המקומי".
"עם זאת", הוסיף: "אינדיקטורים כלכליים אחרונים מצביעים על כך שמומנטום הצמיחה עשוי להתמתן ברבעון השני של שנת 2024. מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים (PMI) האט מעט באוגוסט, אך הוא עדיין חזק ועומד על 60.1 (לעומת יולי שם הוא עמד על 62.3)".
"באופן דומה, תת-המדד שעוקב אחר הביקוש הכולל האט מעט ל-60.0 באוגוסט (יולי: 62.2). עם זאת, הצמיחה נותרת עמידה למרות לחצים אינפלציוניים מוגברים. חשוב לציין כי האינפלציה בהודו הגיעה ל-7.4% משנה לשנה ביולי (יוני: 4.9%), מה שמעמיד את תחזית האינפלציה של הבנק המרכזי של הודו שעומדת על 6.2% בסכנה".
לסיום סיפר יונג: "הבנק המרכזי של הודו הכריז בחודש שעבר כי המדיניות המוניטרית יכולה לעמוד בזעזועים אינפלציוניים למשך זמן מה, אך הוא מוכן לפעול במידה לחצי המחירים יישארו גבוהים מדי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה