השוק
בלאומי חוששים מחדשנות: ירוקנו את פפר מתוכן עצמאי
בבנק לאומי בוחנים לאחד את ליבת המערכת של פפר עם זו של בנק לאומי ולמעש בכך לחסל את היתרון והחזון של פפר שפרץ את הדרך לבנקאות דיגיטלית בישראל; גורם בנקאי בכיר: אלה חדשות מצוינות למתחרים של בנק לאומי
בבנק לאומי חוששים מחדשנות והחלו בהליך שיאחד את ליבת המערכת של הבנק הדיגיטלי פפר עם זו של בנק לאומי. המהלך מחסל למעשה את החדשנות והטמפו של פפר שהיה חלוץ בתחום הבנקאות הדיגיטלית העצמאית בישראל. גורם בנקאי בכיר: "אלה חדשות מצוינות למתחרים של בנק לאומי".
אם כן, לבנק לאומי יש מסורת ביצירת תחרות וחדשנות במערכת הבנקאית ואז, כשכבר הבנק עובר את כל התהליך הקשה הוא לא קוטף את הפירות ולמעשה נבהל מהחדשנות שהוא עצמו יצר מה שהופך אותו למחסל מותגים מוצלחים מקצועי.
עכשיו נסביר את הדברים. פפר הוקם על ידי בנק לאומי בתקופת רקפת רוסק-עמינח מתוך אמונה שאם רוצים לייצר מערך בנקאי דיגיטלי שאינו תלוי סניפים, חדשני, בועט ונושך צריך להקים זרוע שתמותג בנפרד ותהיה לו ליבה נפרדת, מערך מחקר ופיתוח עסקי עצמאי וכן הלאה כשכל זה יהיה מוטה הדור הצעיר שעושה את דרכו בפעם הראשונה במערכת הבנקאית וכן הלאה.
עם הכניסה של חנן פרידמן לניהול בנק לאומי הוא בחר במערך הישן והטוב של הסניפים וגם אם בנק לאומי לא אומר את זה, הרי שהוא מטה את עיקר משאביו לפעילות הדיגיטלית הרגילה שלו (והמסורבלת) וכן הלאה. רוסק עמינח התעקשה שפפר יקים לעצמו ליבה עצמאית שכשתבשיל ההיא תפוך לליבת המערכת של בנק לאומי כשמדובר בליבת מערכת שאינה בנויה טלאים טלאים אלא בנויה לתלפיות מאפס.
לאומי אם כן, קיבל החלטה לסרבל את הפעילות של פפר ולהפוך אותו לסוג של כפתור באפליקציה של הבנק כך שכל היתרון של פפר, זמינות, מהירות, נגישות וידידותיות נעלמת.
זה לא שפפר יעלם כמותג אבל החזון נקבר וזו לא הפעם הראשונה שבנק לאומי עושה את זה. נזכיר כי אי שם בעבר הקים בנק לאומי את "הישיר הראשון" שהיה למעשה פעילות דיגיטלית ישירה וללא סניפים. הבנק גייס פרזנטורים נחשקים כמו יעל אבקסיס שהייתה אז שם גדול ואכן, כשהייתם מסתובבים בסיטי של תל אביב הייתם רואים יותר ויותר צעירים מסתובבים עם כרטיס האשראי המעוצב של הישיר הראשון עד שבבנק לאומי נבהלו מהחדשנות שהם יצרו במו ידיהם וקברו את המותג בתוך הבנק.
עוד ב-
פפר עדיין לא רווחי, אבל אף אחד לא חשב שהוא יהיה רווחי כל-כך מהר אלא יהיה מגרש המשחקים של הבנק. הלקוחות של פפר הם מאמצי חדשנות גדולים ולכן היתרון גדול בפפר היה היכולת לייצר בו מוצרים חדשים וחדשניים והתאמה שלהם ללקוחות של הבנק עצמו. בלאומי החליטו הפוך. לקחת מוצרים שמתאימים לפנסיונר עם הון סביר ולעשות לו התאמה לדור ה-Z. נו, שיהיה להם בהצלחה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.איכזבו בגדול. היו יכולים להפוך את הבנקיםאני 09/2023/26הגב לתגובה זו0 0הפסיקו לחדש כשאיבדו עניין. כבר 5 שנים אני מחכה לחשבון מט"ח לקבלת כסף מחו"ל... מתכנן לעבור לבנק אחר לצערי.סגור
-
3.יצאו פארשים, אחרי שנים שאני מרוצה, אאלץ שוב לעבור בנק (ל"ת)פפרית 09/2023/10הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.גאונים לאומי לא צוחקאסי 09/2023/07הגב לתגובה זו1 1הבינו שסיסמאות על דיגיטל כבר לא עובד, אז מתעסקים בעיקר ולא בטפל. להבדיל, הבינלאומי מקשקש כל הזמן על דיגיטל כי אין לו מה למכור, פועלים באמת פועלים כמו בפרסומת, מזרחי זה נדלן פרופר, דיסקונט נישה חמודה. בקיצור, 2 הגדולים ינצחו בסוף....סגור
-
1.עריכה והגהה, מה איתן?gri 09/2023/07הגב לתגובה זו1 0״תלאים תלאים״? מתאים לסגנון הכתיבה הילדותי של האייטם המביך הזהסגור