השוק

נשיא לשכת רו"ח: "שבע רצון מהחלטת הנגיד, מצפה להחלטתו הבאה"

חן שרייבר, נשיא לשכת רואי החשבון מברך ומזהיר כי: "הנגיד עלול להעלות שוב את הריבית, דבר שמדאיג מאוד את כל המגזר העסקי"
מערכת ice | 
חן שרייבר (צילום ניב קנטור)

נשיא לשכת רואי החשבון בישראל, רו"ח חן שרייבר טוען בתגובה להחלטת הנגיד אמיר ירון שהותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 4.75% כי: "הנגיד עלול בסופו של דבר להעלות שוב את הריבית". 

 הוא הוסיף וכתב כי: "אני שבע רצון מהחלטתו של הנגיד לא להעלות את שיעור הריבית במשק, אולם עיננו כבר נשואות להחלטתו הבאה. במידה והפיחות בשקל יימשך ונתוני האינפלציה לא יתמתנו ברמה מספקת, הנגיד עלול להעלות שוב את הריבית, דבר שמדאיג מאוד את כל המגזר העסקי ויקשה עוד יותר על נוטלי המשכנתאות הפרטיים ובעלי החוב הקונצרני."
 


שרייבר סיכם ויצא בקריאה נחרצת לנגיד: "אני קורא לנגיד ירון לפעול בכל הכלים העומדים לרשותו ולא לעלות את הריבית גם בפעם הבאה."

בבנק ישראל כותבים עם פרסום ההחלטה כי האינפלציה מתמתנת אך נמצאת מעל היעד. הציפיות והתחזיות לאינפלציה לשנה הראשונה מצויות בתוך היעד, בסביבת הגבול העליון שלו. הציפיות משוק ההון לשנה השנייה ואילך מצויות בתוך תחום היעד.
"מנתוני החשבונאות הלאומית עולה כי רמת התוצר משקפת רמת פעילות המצויה מעל קו המגמה טרם משבר הקורונה. יחד עם זאת, קצב הצמיחה הינו מתחת לפוטנציאל צמיחת המשק, סך השימושים במשק ירד ומספר אינדיקטורים מצביעים על התמתנות מסוימת בצמיחה. שוק העבודה מוסיף להיות הדוק ובסביבת תעסוקה מלאה, אך נמשכת מגמת הירידה בשיעור המשרות הפנויות."

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה