השוק

דירוג מניות חברות הביטוח: זו המניה עם התשואה הטובה ביותר

שוק ההון חווה בחודש אוגוסט מימושים וזה לא טוב לתשואות של מנהלי ההשקעות הגדולים; כך או אחרת, חברות הביטוח נמצאות במצב פחות או יותר טוב אבל הן עוברות שינויים גדולים בחודשים האחרונים ומכאן, מצבן הולך והופך למעניין
ניצן כהן |  3
חברות ביטוח (צילום אורן דאי, אייל גזיאל, טל שחר, פייסבוק/יורם נוה, Magma Images, ויקיפדיה)

שוק ההון חווה באוגוסט מימושים מה שקיבל ביטוי בתשואות של מנהלי ההשקעות הגדולים. בחודש החולף פרסמו חברות הביטוח את הדוחות הכספיים שלהם ומהם עולה תמונה בסך הכל סבירה.

צריך לזכור שחברות הביטוח עוברות תהליך מאוד מעניין ובגדול התהליך הזה הוא שינוי דרמטי בארגונים האלה. נתחיל מעסקי הליבה. חברות הביטוח סבלו בשנים האחרונות מירידה ברווחיות מביטוח אלמנטרי וזה אומר שיותר מידי גניבות רכב, יותר מידי תאונות וכן הלאה לא באו לידי ביטוי במחירי הפוליסות וזה יצא מצב מורכב מאוד לחברות. התהליך הזה הגיע לסיומו וחברות הביטוח התחילו "לגלגל" את העלויות נכון יותר למחירי הפוליסות.
 


המשמעות הראשונה והמידית היא שכל מי שמחדש את ביטוח הרכב שלו - גם ישלם יותר. זה לא בגלל שחברות הביטוח רעות אלא זה בלתי אפשרי למכור מוצר מפסיד.

תהליך אבולוציוני נוסף שעובר על חברות הביטוח נוגע לניסיונות שלהן לייצר רגל של רווחיות ו/ או פעילות נוספת שתהיה שובר שוויון. כלל ביטוח עשתה את זה עם רכישת MAX, הראל עשתה את זה כשרכשה את ישראכרט ועכשיו כאל נמצאת על המדף ויהיה מעניין.
 

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חובבנים
    איציק 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חובבנים
    סגור
  • 1.
    יותר משעה אתם לא שמים לב שיש לכם בעיה מהותית בכתבה ? (ל"ת)
    אסף 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כבר 3 שעות ועדיין לא רואים את הטבלה שהיא לב הכתבה (ל"ת)
    אסף 09/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור