השוק

המתחרה של טסלה מתפוצצת: כך הגיעה לשווי של 191 מיליארד דולר

וינפאסט (Vinfast), יצרנית הרכבים החשמליים הוויאטנמית, ממשיכה לכבוש את העולם בקצב מסחרר והגיעה במסחר בוול סטריט לשווי מטורף לחלוטין של לא מפחות מ-191.2 מיליארד דולר, אחרי שהמנייה שלה עפה למעלה ב-19.7%. אז מי עומד בראשה, מתי היא מגיעה לישראל והאם מדובר בגימיק שיחלוף?
מערכת ice | 
וינפאסט (צילום יחצ)
וינפאסט (Vinfast), יצרנית הרכבים החשמליים הוויאטנמית, ממשיכה לכבוש את העולם בקצב מסחרר והגיעה אתמול (שני) במסחר בוול סטריט לשווי מטורף לחלוטין של לא פחות מ-191.2 מיליארד דולר אחרי שהמנייה שלה עפה למעלה ב-19.7%. 
כזכור, החברה, שהונפקה רק לפני שבועיים, קפצה כבר ב-700% וכאמור הגיעה אתמול בסיום המסחר לשווי מטורף לחלוטין. למעשה, החברה הפכה לחברת הרכב השלישית הגדולה בעולם, כאשר לפניה נמצאות רק טסלה בבעלותו של האיש העשיר בעולם, אילון מאסק וטויוטה.
למרות זאת, החברה מכרה עד כה בארצות הברית רק 147 מכוניות חשמליות, כאשר היא עדיין לא מתפוצצת במכירות. למרות זאת, ממש לא מדובר בגימיק. מי ששולט בחברה הוא האיש העשיר בוויאטנם, פאם נאט וונג, מייסד חברת האם של וינפאסט, וינגרופ, שמחזיק ב-99.7% ממניותיה, וקווה להגיע לקצב מכירות של 50 אלף רכבים בעולם עוד השנה.
לשם השוואה, טסלה מוכרת 1.8 מיליון כאלה בשנה, אך כבר יש לה הרבה מאוד מפעלי ייצור ברחבי העולם, כך שגם בפאן הזה, יש לחברה הוויאטנמית עוד הרבה לאן להתפתח וללמוד.
אז באיזו שיטה מתמקדת החברה כדי להגיע לאן שהגיעה? קודם כל, כדי להגדיל את המכירות שלה, וינפאסט נוקטת בגישה שונה לחלוטין מהמתחרות. החברה לא פונה ישירות ללקוחות, אלא משתמשת בדילרים. נוסף על כך, החברה בונה מפעל בצפון קרולינה בארות הברית בסכום של 4 מיליארד דולר, וכך היא מקווה גם לפרוץ את השוק הזה.
ומה עם השוק הישראלי אתם שואלים? חברת הרכב הוויאטנמית צפויה לנחות בישראל ממש בימים הקרובים כחלק מציון 30 שנה לכינון יחסי ישראל-ויאטנם, זאת בנוסף להסכם הסחר החופשי ההדדי בין שתי המדינות שצפוי להיכנס לתוקף בקרוב.
בישראל צפויים להימכר שני דגמים לבינתיים: וינפאסט VF8 ו-VF9. שני הרכבים נכנסים לקטגוריית הקרוסאוברים עקב המידות היחסית גדולות שלהם. בנוסף, החברה מציעה בארץ אחריות מקיפה לעשר שנים או עד 200,000 קילומטר, כל זאת בניסיון למשוך את הקהל הישראלי שהספיק להתאהב כבר ברכבים חשמליים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה