השוק

אלביט מערכות נערכת לגיוס ענק של יותר ממיליארד שקל

אלביט מערכות תנסיה לגייס בשוק באמצעות הנפקת נע"מים סכום גדול מאוד של כמה מאות מיליוני דולרים שדורגו על ידי S&P מעלות בדירוג A ישראלי; אלביט מערכות קיבלה בחודשים אחרונים הזמנות גדולות מאוד וההיא צריכה את הכסף כדי לממש אותן
ניצן כהן |  1
בוצי מכליס מנכ"ל אלביט (צילום ישראל סאן, יחצ, shutterstock)
אלביט מערכות נערכת לגיוס ענק של יותר ממיליארד שקל. החברה תנפיק נע"מים שהם כלי קצר טווח שנסחר בין המשקיעים המוסדיים. החברה מעוניינת לגייס 320 מיליון דולר לטווח קצר ולצורך כך קיבלה את הדירוג A הישראלי מ-S&P מעלות מה שהופך את הנע"מים של החברה לכלי מעניין עבור המוסדיים.
ההנפקה של אלביט מערכות היא מעניינת ממספר סיבות. הסיבה המרכזית יא שמדובר בחברה טובה ולמרות שהאנליסטים מאוכזבים מעט מהביצועים שלה הרי שמדובר בחברה טובה שקיבלה לא מעט הזמנות בחודשים האחרונים ממערכות הביטחון השונות ברחבי העולם והיא ממוצבת מצויין ברחבי העולם.

אלביט היא אחת מהחברות המובילות בעולם בתחומה וזה אומר שמאז שפלשה רוסיה לאוקראינה והמערב החל להשקיע סכומי ענק בתקציבי הביטחון, הרי שאלביט היא אחת מהנהנות הגדולות מהתהליך הזה ומכאן, ובהינתן הדירוג הגבוה וריבית סבירה, נראה שההנפקה של החברה תהיה מעניינת מאוד עבור המוסדיים המקומיים.
אלביט מערכות נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של יותר מ-33 מיליארד שקל. החברה רשמה הכנסות ברבעון השני של השנה בהיקף כספי של כ-5.3 מיליארד שקל, רווח תפעולי של 375 מיליון שקל ורווח נקי של 231 מיליון שקל. היקף המאזן של החברה עומד על 35.3 מיליארד שקל וההון העצמי שלה מהווה כמעט שליש מהמאזן, כלומר עומד על 10.3 מיליארד שקל.
אלביט מערכות "סבלה" בשנתיים האחרונות מה"בליעה" של תע"ש שנרכשה על ידה ומעבר לעלויות השוטפות נאלצה אלביט לשנות את כל מערכי העבודה בתע"ש וזה אומר השקעות לא מבוטלות אבל חד-פעמיות ששוחקות את הרווחיות בטווח הקצר והבינוני אבל מניחות יסודות משמעותיים לצמיחה בעתיד.
מתחילת השנה עלתה מניית אלביט ב-32% והיא אוחזת בחוב סביר למדיי של 4.2 מיליארד שקל שפרשו לא רע בסך הכל. לחברה יש חוב שרובו שקלי במח"מ ממוצע של 3.17 והתשואה הממוצעת שלו 4.56%, תשואה שמשקפת מרווח סביר מאוד של 0.57% מהאג"ח הממשלתי המקביל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איפה הכסף?
    אחמד 08/2023/28
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החברה מרוויחה בין 300 ל400 מליון דולר בשנה..החברה מוכרת 4 מיליארד דולר בשנה איך לחברה יש חוב?איפה הכסף שנגבה מהמכירות?היכן הרווח הצבור?
    סגור