השוק

יוליוס בר: מתגברים הסימנים להאטה כלכלית - אירופה פגיעה

סוזן ג'והו, מבנק ההשקעות יוליוס בר, אומרת כי מתגברים הסימנים להאטה כלכלית בעולם כשהפגיעה הגדולה ביותר תהיה באירופה: "אירופה ממשיכה לסבול ממצוקת ביקושים"
ניצן כהן |  2
בורסה (צילום shutterstock)
כמה שאלות מקרו עולות אצל המשקיעים ברחבי העולם כשהשאלה המרכזית היא עד כמה ומתי תחלחל הריבית הגבוהה לכלכלה הריאלית. בנק ההשקעות יוליוס בר יושב על "האצבע על הדופק" ומנתח את הנתונים הכלכליים העדינים מהם הוא יכול לגזור הנחות עבודה שמשמשות את המשקיעים.
אם כן, סוזן ג'והו, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר" אודות מדדי מנהלי הרכש במדינות המפותחות, בדגש על ארה"ב, אירופה ויפן, והסימנים להאטה כלכלית בהן, כאשר בפגיעה החמורה ביותר תתרחש באירופה.
"הסט האחרון של מדדי מנהלי הרכש (PMI) מראה שאירופה ממשיכה לסבול ממצוקת ביקוש. בנוסף לביקוש העולמי הנמוך לסחורות, הפוגע בפעילות הייצור בכל הכלכלות המפותחות שנסקרו, ישנה גם ירידה בביקוש למגזר השירותים המרחיב את הפגיעה בו. אחת הסיבות לירידה בביקוש לסחורות ושירותים היא העלייה בערכי המשכורות והגבירה את ההוצאות עבור מעסיקים.
"מגמת ההאטה הכלכלית ניכרת בעיקר בגרמניה, ש-PMI של מגזר השירותים שלה ירד בצורה ניכרת ונכנס למגמת התכווצות, בהשוואה לצמיחה מתונה בחודש הקודם. בצרפת, בינתיים, מיתון ה-PMI של השירותים נמשך בקצב קבוע. מגזר הייצור מראה סימנים להמשך האטה ואף ירידה לשפל של ממש, אך ייתכן ששיא המשבר כבר קרוב וממנו יהיה ניתן רק לעלות. אחד הסימנים לכך, הוא אופטימיות מצד השוק כי התפוקה בשנה הבאה תהיה גבוהה יותר. במקביל למגמות הללו, הצמיחה בהיקף התעסוקה במרבית הכלכלות המפותחות קרובה לעצירה" כותבת ג'והו.
"יפן, לעומת זאת, ראתה עליות במדדי ה-PMI שלה, המונעות מהתנופה המתמשכת במגזר השירותים והגיוס הנלווה לכך. עם זאת, עסקים ציינו עלויות גבוהות יותר עקב עליית מחירי הנפט, מה שעלול להוסיף לאינפלציה באמצעות עליות מחירים עבור שירותים. לפיכך, עסקים אינם בטוחים שניתן לשמר את הפעילות הכלכלית החזקה הנוכחית. המגמה דומה גם עבור ארה"ב, שם ביקוש נמוך יותר לסחורות ושירותים, יחד עם המשך גידול העלייה במחירי הדלק, השכר ועלויות חומרי הגלם, הביאו לירידה באמון העסקים בתנופה הכלכלית. עם זאת, עסקים בארה"ב נשארים אופטימיים לעתיד בהקלה על התייצבות הריבית" היא מסיימת.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    היא לא מבינה. הכלכלה מתכלכלת. הכסף מכסיף
    גין 08/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני משה. סבתא רבקה לא מבשלת יותר הלך עלי .
    סגור
  • 1.
    גרנדמייזר
    ריקליס הדוחה 08/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה אתר מגעיל זה , מי מממן אתכם ערוץ 14 ?
    סגור