השוק

תוצאות טובות לדיפלומט: רווח תפעולי רבעוני של 33 מיליון שקל

ההכנסות של דיפלומט הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-814 מיליון שקל; כמחצית מההכנסות היו בישראל ומחציתן בשווקים בחו"ל בהן פועלת החברה; הרווח התפעולי הסתכם ב-33 מיליון שקל שהם 4% מהמכירות
ניצן כהן | 
נעם וימן (צילום קרן בן ציון)
רגע לפני שמתגוללים על דיפלומט ועל התוצאות הטובות שלה ברבעון השני של השנה כדאי להסתכל על הנתון המרכזי והאמיתי שניכר מהדו"ח וזה שיעור הרווח התפעולי מהמכירות. זה הסתכם ב-4% בלבד. לא שזה רווח תפעולי רע, אבל אם רוצים לנתח ביושר את הדו"חות של החברה ואת הפעילות הכלכלית שלה, צריך לזכור שהעלויות שלה גדלו וחלקן התגלגלו על הלקוחות כשהמרווח התפעולי שלה עלה (ביחס לשנה שעברה) ב-0.4% בלבד וזה בגדול אומר שהחברה רחוקה מלהיות טורפנית.
מהדו"חות של החברה עולה כי ההכנסות ברבעון השני של 2023 צמחו לכ-814 מיליון שקל, בהשוואה לכ-723 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה רשמה צמיחה בהכנסותיה הן בישראל והן בפעילותה בחו"ל.

פילוח הכנסות החברה מלמד כי ההכנסות בישראל ברבעון הסתכמו בכ-481 מיליון שקל בהשוואה לכ-438 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה בהכנסות נבעה בעיקר מאיחוד לראשונה של החברות שנרכשו – נווה פארמה, ביגדם ודורות שתרמו כ-31 מיליון שקל להכנסות, ומצמיחה אורגנית בסך של כ-11 מיליון שקל.
ההכנסות מפעילות בחו"ל - דרום אפריקה, גיאורגיה, ניו זילנד וקפריסין - במחצית הסתכמו בכ-333 מיליון שקל, בהשוואה לכ-285 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בכלל החברות הבנות בחו"ל מציגה הקבוצה צמיחה במכירות במטבע מקומי. 
הרווח הגולמי של דיפלומט ברבעון השני של שנת 2023 עלה והסתכם בכ-178 מיליון שקל, בהשוואה לכ-153 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח הגולמי ובשיעורו נבעה מהגידול האמור בהיקפי הפעילות, משיפור שיעור הרווח הגולמי של חלק מהחברות הבנות בחו"ל וכן מהשפעת איחודן לראשונה של החברות שנרכשו בישראל.
הרווח התפעולי ברבעון השני של שנת 2023 עלה לכ-33 מיליון שקל, בהשוואה לכ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נבעה מהגידול האמור ברווח הגולמי, כשמנגד נרשמה עלייה בסך הוצאות התפעול ובשיעורן כתוצאה מאיחוד לראשונה של החברות הנרכשות, ומהתייקרויות שונות, בעיקר בהוצאות שכר עובדים, הוצאות פרסום ובהוצאות האחסנה בשל גידול במלאי.
שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני של 2023 עמד על כ-4% מההכנסות, בהשוואה לכ-3.6% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי של קבוצת דיפלומט ברבעון השני של שנת 2023 ירד והסתכם בכ-16 מיליון שקל, בהשוואה לכ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי, למרות הגידול בהיקפי הפעילות, נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות המימון, נטו, בגין הגידול בחוב הפיננסי של החברה לצד העלייה בשיעורי הריבית וכן מעלייה בהוצאות בגין הפרשי שער.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה