השוק

מסתמן: זו צפויה להיות ההנפקה הגדולה של השנה

ההנפקה הגדולה של השנה יוצאת לדרך: מפתחת השבבים הבריטית Arm הגישה הלילה את התשקיף לקראת ההנפקה הצפויה שלה בנאסד"ק, שאמורה להיות הגדולה ביותר בסקטור הטכנולוגי מאז הנפקת עליבאבא לפני כמעט עשור
מערכת ice | 
בורסה (צילום shutterstock)
מפתחת השבבים הבריטית Arm הגישה הלילה את התשקיף לקראת ההנפקה שלה בנאסד"ק. על פי התחזיות הנפקת החברה צפויה להיות הגדולה ביותר בסקטור מאז הנפקת עליבאבא ב-2014 לפי שווי של 168 מיליארד דולר.
בנתוני התשקיף, לא נקבה החברה בשווי ההנפקה או בסכום שהיא מייעדת לגייס. אבל לפי הערכות החברה, שנמצאת בשליטת סופטבנק, היא מקווה לגייס 10 מיליארד דולר על פי שווי של בין 60 מיליארד ל-70 מיליארד דולר.
Arm מעצבת ארכיטקטורת ייסוד למעבדים והטכנולוגיה שלהם נוכחת במרבית המעבדים בשוק וזו משום החברה מעצבת ומתכננת את הארכיטקטורה שנחוצה כדי לפתח מעבדים ושבבים, ונותנת לחברות אחרות רישיון להשתמש בארכיטקטורה זו כדי לפתח ולעצב את השבבים עצמם. אין כמעט מכשיר מתקדם שאיננו משלב שבבים שמבוססים על הטכנולוגיה של החברה. בין החברות שעושות שימוש בארכיטקטורה של החברה ניתן למצוא את אפל, סמסונג, קוואלקום ואנבידיה.
זו הסיבה שמרבית החברות האלו, וכן אינטל גם שהשבבים שלה מבוססים על ארכיטקטורה משלה אך שמעוניינת בזו של ARM התעניינו בהשקעה בחברה במסגרת ההנפקה. על פי נתוני החברה, מאז הקמתה נמכרו יותר מרבע טריליון שבבים מבוססי השבבים שלה, 30.6 מיליארד מתוכם בשנת הכספים שהסתיימה ב-2023.
לפי הנתונים הכספיים שמסרה בתשקיף, בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במרץ 2023 רשמה החברה הכנסות של 2.68 מיליארד דולר, ירידה של 0.9% לעומת שנת הכספים הקודמת. עם זאת, הרווח הגולמי רשם עלייה מזערית של 0.04% ל-2.57 מיליארד דולר. הרווח התפעולי עלה גם הוא ב-6% ל-671 מיליון דולר, והרווח הנקי ירד ב-4.6% ל-524 מיליון דולר.
לפי התשקיף, ARM לא תכניס לכיסה כל סכום כספי ממה שיגוייס אלא הכסף יזרום כולו לבעלי המניות שימכרו את אחזקותיהם, ובראשם סופטבנק. הסכום אמור לאפשר לחברה להעשיר את השקעותיה בחברות שונות, כאשר היא מתעדפת לבצע השקעות משמעותיות. עתה, לאחר פרסום התשקיף, צפויה החברה לצאת ברודשואו למשקיעים. בסיומו וקרוב יותר למועד ההנפקה, על סמך תגובת השוק, היא תקבע את הסכום שתגייס בהנפקה ואת שוויה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה