השוק

עסקת ענק לפריים אנרג'י: המניה טסה ביותר מ-50%

פריים אנרג'י תמכור חשמל לאלקטרה פאוור בעסקת ענק של כמעט מיליארד שקל; חן מלמד, מנכ"ל אלקטרה פאוור: "אנחנו ממשיכים להיערך עם מלאי חשמל ירוק מאנרגיות מתחדשות לטווח ארוך"
ניצן כהן | 
ירון קיקוז (צילום יחצ, shutterstock)
עסקת ענק בשוק האנרגיה המתחדשת בישראל. פריים אנרג'י תמכור חשמל לאלקטרה פאוור בעסקה בהיקף של 800 עד 900 מיליון שקל. העסקה כוללת שילוב של ייצור ואגירה של אנרגיה כשמועד תחילת הספקת החשמל צפוי להתחיל ברבעון הרביעי של השנה הבאה
פריים אנרג'י הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות בישראל ועוסקת בייזום, פיתוח, הקמה הפעלה ותחזוקה של מערכות לייצור חשמל ממקורות אנרגיה סולארית בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, מדווחת היום על הסכם מכירת חשמל לחברת אלקטרה פאוור הפועלת כספקית חשמל, בהיקף מוערך מצטבר של 800-900 מיליון שקל לתקופה של 15 שנים.

תקופת ההסכם תחול ממועד תחילת הספקת החשמל ממתקני האגירה (אשר צפוי לחול במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2024), עם אפשרות הארכה ב-5 שנים נוספות. במסגרת ההסכם צפויה החברה להקים מתקנים סולאריים בהספק של 75 מגה וואט (AC) ולצידם מתקני אגירה בהיקף של 375 מגה וואט שעה. פריים אנרג'י פועלת להקמתם של מתקני אגירה וחיבורם לרשת החלוקה, ואלקטרה פאוור התחייבה לרכוש מהחברה את כל החשמל המוזרם ממתקני האגירה.
במסגרת העסקה, בכוונת פריים אנרג'י לפעול להקמת הפרויקטים שיכללו מתקן סולארי לצד מתקן אגירה, כאשר החשמל שייצר המתקן הסולארי יימכר לחח"י במסגרת הליך תחרותי דו שימוש מס' 1, והחשמל שייאגר במתקן האגירה יימכר לאלקטרה פאוור במסגרת "מודל השוק", בעיקר בשעות הפסגה.
פריים אנרג'י מחזיקה ב- 36 תשובות מחלק להקמת פרויקטים סולאריים בהתאם להליך תחרותי דו שימוש מס' 1, בו זכתה, בהספק כולל של כ- 240 מגה וואט (AC), וזאת בתעריף מובטח וצמוד למדד מחברת החשמל עד לחודש יוני 2039, כאשר לצידם ניתן להקים מתקני אגירה בהיקף של 1,000-1,200 מגה-וואט שעה.
להערכת הנהלת החברה, ההסכם יאפשר לפריים אנרג'י לקדם את מימון ההקמה של הפרויקטים לצורך הקמתם וחיבורם לרשת החל במחצית השנייה של 2024.
ירון קיקוז בעל השליטה בפריים אנרג'י: "אנו שמחים  על שיתוף הפעולה עם אלקטרה פאוור ,זוהי הבעת אמון  משמעותית של גוף רציני ובעל מוניטין בפרויקטים אותם אנו מקדמים. עם פתיחת שוק החשמל לתחרות אנו עדים לביקושים הולכים וגוברים לאנרגיה ירוקה, והסכם זה מצטרף לשורה של הסכמים משמעותיים שחתמה החברה בחודשים האחרונים למימוש הפוטנציאל של צבר הפרויקטים שלה. הסכמים אלו ממצבים את פריים אנרג'י כשחקנית דומיננטית בשוק האנרגיה המקומי".
חן מלמד, מנכ"ל אלקטרה פאוור: "אני מודה לפריים אנרג'י על האמון ועל שיתוף הפעולה המהווה צעד נוסף בביסוסה של אלקטרה פאוור כספקית חשמל ואנרגיה מובילה בישראל. אנחנו ממשיכים להיערך עם מלאי חשמל ירוק מאנרגיות מתחדשות לטווח הארוך, וזאת על מנת ליישם את התוכנית האסטרטגית שמטרתה הוזלת תעריפי החשמל למאות אלפי לקוחות פרטיים ומסחריים, ומעבר לאנרגיה נקייה שתורמת לסביבה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה