השוק

ארקיע לא נכנסת לבורסה: מדוע נפלה העסקה ברגע האחרון?

בתום חודשים של מו"מ, חברת טכנופלס דיווחה על סיום המשא ומתן עם ארקיע לכניסה לבורסה על שלד בורסאי, על רקע הצניחה של טכנופלס במסחר ב־14%. בארקיע סירבו למסור תגובה לסיבות להפסקת המגעים וגם בטכנופלס שבראשיה עומדים מואנד ריאן ובניהולה של המנכ"לית דינה שרעפי.
מערכת ice | 
מטוס ארקיע (צילום פייסבוק/ארקיע)
לאחר הדיווח בסוף 2022 על מיזוגה של חברת התעופה ארקיע עם שלד בורסאי, המהלך היה אמור להגיע לשיאו והחברה של האחים נקש (70%) אמורה הייתה להיכנס כחברה רשומה בבורסה, אך ברגע האחרון הופסקו המגעים לחתימת הסכם עם ארקיע ונכון למועד זה הופסקו המגעים לחתימת הסכם ולא מתקיים משא ומתן בין הצדדים. 
בתום חודשים של מו"מ, חברת טכנופלס דיווחה על סיום המשא ומתן, על רקע הצניחה של טכנופלס במסחר ב־14%. בארקיע סירבו למסור תגובה לסיבות להפסקת המגעים וגם בטכנופלס שבראשיה עומדים מואנד ריאן ובניהולה של המנכ"לית דינה שרעפי.
חוץ מהאישור של דירקטוריון ארקיע, שעל פי 'כלכליסט' הגיע בשבוע שעבר, המהלך דורש אישור של ועד עובדי החברה, שמחזיק ב-30% מהמניות. כמו כן, עוד לא ניתן אישור של דירקטוריון החברה המתמזגת, טכנופלס ונצ'רס. 
טכנופלס ונצ'רס, חברת השקעות בורסאית, חתמה בדצמבר 2022 על מזכר הבנות עם ארקיע במסגרתו תרכוש את מניות ארקיע, כנגד הקצאת מניות של טכנופלס כך שבעלי המניות של ארקיע ערב המיזוג וכן צדדים שלישיים אחרים, יחזיקו לאחר המיזוג ב-76% מהון המניות המונפק והפרע של טכנופלס. אולם לאחר משא ומתן ממושך, הוחלט שבעלי ארקיע יחזיקו בתחילה 60% ממניות החברה הממוזגת, עם אפשרות להגיע עד 75%, מה שמשאיר כרגע לאחים נקש כ-42% ולעובדי החברה כ-18%, לפחות בתור התחלה.
ארקיע היא חברת תעופה ותיירות ישראלית בעלת פעילות פנים ארצית ובינלאומית, ומחזיקה בצי של 7 מטוסים. בכניסתה הצפויה לבורסה, תהפוך לחברת התעופה הציבורית השלישית בישראל, אחרי אל-על של קני רוזנברג, וישראייר של רמי לוי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה