השוק

בנק יוליוס בר: "צופים דאונסייד במחירי הזהב"

קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", ערך את הסקירה שלו למצב הזהב בעולם וטען כי בבנק "צופים דאונסייד במחירי הזהב, צפי האינפלציה והסיכון להעלאות ריבית נוספות בארה"ב יהיו הגורם המכריע להמשך המגמה"
מערכת ice | 
מטיל זהב (צילום pixabay)
קרסטן מנקה, ראש תחום מחקר הדור הבא בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", ערך את הסקירה שלו למצב הזהב בעולם וטען כי בבנק "צופים דאונסייד במחירי הזהב, צפי האינפלציה והסיכון להעלאות ריבית נוספות בארה"ב יהיו הגורם המכריע להמשך המגמה".
בסקירתו, סיפר מנקה: "הראלי בזהב לטווח הקצר התהפך, כאשר המחירים צללו מתחת ל-1,900 דולר לאונקיה, זאת בעקבות בעקבות פרסום הפרוטוקולים האחרונים של ועדת השווקים הפתוחים של ארה"ב (FOMC), שקובעת את ריבית הפדרל ריזרב".
"בעוד שמרבית האנליסטים לא מצפים להעלאת ריבית נוספת (השקפה שאנו חולקים), רוב חברי ה-FOMC עדיין רואים סיכונים אפשריים להמשך האינפלציה, מה שעשוי להצריך העלאות ריבית נוספות. התנודתיות הגבוהה בזהב בעקבות פרסום הפרוטוקולים מוכיחה שוב כי תחזיות הצמיחה והאינפלציה, בשילוב עם המדיניות המוניטרית, הם הגורמים החשובים ביותר המשפיעים על מחירי הזהב והכסף כרגע".
"הסיכונים למיתון בארצות הברית נסוגו בבירור ולכן גם הציפיות להיפוך מהיר של המדיניות המוניטרית נעלמו. למרות זאת, המצב הנוכחי עדיין לא מספק את מחפשי המקלט הבטוח ואינו מפתה אותם לחזור לשווקים. ללא חזרתם של מחפשי המקלט הבטוח לשווקים, לא יהיה ניתן להעמיד את מחירי הזהב והכסף על בסיס יציב".
"במצב הנוכחי, נראה שסביבת הריבית הגבוהה תישאר בתוקף למשך זמן רב מהצפוי, כאשר התשואות האטרקטיביות על אג"ח משרד האוצר מרחיקות את מחפשי המקלט הבטוח מהשווקים, מה שמוביל למכירה מחודשת של זהב וכסף במהלך השבועות האחרונים. במבט קדימה, אנו מאמינים שכלכלת ארה"ב הגמישה תוביל לדעיכה נוספת של הביקוש למקלט בטוח, וקיים סיכון למכירה נוספת במידה והפדרל ריזרב יחליט על העלאת הריבית נוספת".
"לפיכך אנו רואים יותר דאונסייד מאשר אפסייד במחירי הזהב. כסף לעומת, מוערך בעינינו בצורה הוגנת יותר בעינינו, כאשר הצפי שלנו ל-3 ו-12 חודשים עומדים בהתאמה של 21.5 דולר ו-20 דולר לאונקיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה