השוק

בנק יוליוס בר: "הורדות הריבית בארה"ב יחלו רק במאי 2024"

דיוויד קוהל, כלכלן ראשי בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", טוען כי "המכירות הקמעונאיות בארה"ב מראות שהכלכלה האמריקאית מתמודדת עם הריבית הגבוהה בצורה חיובית מהצפוי, צופים שהורדות הריבית של הפד יחלו רק במאי 2024"
מערכת ice | 
כלכלה בארצות הברית (צילום shutterstock)
דיוויד קוהל, כלכלן ראשי בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", טוען כי "המכירות הקמעונאיות בארה"ב מראות שהכלכלה האמריקאית מתמודדת עם הריבית הגבוהה בצורה חיובית מהצפוי, צופים שהורדות הריבית של הפד יחלו רק במאי 2024".
בסקירה שערך על עליות הריבית בארצות הברית סיפר דיוויד קוהל: "המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו ב-0.7% ביולי לאחר עלייה של 0.3% בחודש הקודם, תוך שהן שוברות את ציפיות השוק לעלייה של 0.4% בלבד. עם היחלשות מכירות הרכב ועליית מחירי הבנזין, המכירות הקמעונאיות ברכיבים אלו עלו בשיעור חזק עוד יותר של 1%, ותומכות בתחזית התמ"ג לרבעון השלישי".
קוהל הוסיף: "נתוני המכירות הקמעונאיות הטובים מהצפוי מצביעים על כך שהכלכלה האמריקאית מתמודדת עם העלייה החדה בריבית ושהסיכויים לנחיתה רכה בתום המשבר הולכים ומשתפרים. הפגיעה הקטנה מהצפוי בצמיחה הכלכלית כתוצאה מהריביות הגבוהות מפחיתה את הלחץ על הפד להורדת ריביות חדה בשנה הבאה, במידה והאינפלציה תמשיך לרדת".
עוד הוסיף כי "אנו מתאימים את התחזית שלנו לריבית הפד ב-2024, בציפייה שהורדת הריבית הראשונה תגיע מאוחר יותר, במאי 2024, וכי הורדת הריבית הכוללת לשנה תהיה פחות בולטת ב-75 נקודות בסיס".
"כמו כן", סיכם קוהל: "התשואות על אג"ח האוצר האמריקאי ל-10 שנים צריכות לשקף כי המשק מסוגל להתמודד טוב יותר מהצפוי עם הריביות הגבוהות ועל כן אנו מתקנים את תחזיות התשואות על אג"ח האוצר ל-10 שנים ל-4.1% תוך 3 ו-12 חודשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה