השוק

בנק יוליוס בר: "תחום האשראי בסין נכנס להאטה חדה"

סופי אלתרמט, אחת מהכלכלניות הבכירות בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", טוענת כי תחום האשראי בסין נכנס להאטה חדה ומצטרף לסדרת נתונים שמראים האטה והיחלשות בכלכלה הסינית. הסקירה המלאה לפניכם
מערכת ice | 
כלכלה במשבר (צילום shutterstock)
סופי אלתרמט, אחת מהכלכלניות הבכירות בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", טוענת כי תחום האשראי בסין נכנס להאטה חדה ומצטרף לסדרת נתונים שמראים האטה והיחלשות בכלכלה הסינית.
בניתוחה של הכלכלה הסינית מספרת סופי אלתרמט כי "דינמיקת האשראי בסין האטה בחדות ביולי, כאשר הנתונים על היקף ההלוואות הבנקאיות החדשות חלשים מאוד. ההלוואות למשקי בית פרטיים במגמת הירידה וההלוואות למגזר העסקי נמוכות מהתקופה המקבילה אשתקד, מה שמצביע על תיאבון אשראי נמוך".
"הירידה המחודשת בהלוואות למשקי בית לטווח ארוך אינה מבשרת טובות למגזר הנדל"ן החולה גם ככה. ככל, יולי הוא בדרך כלל חודש חלש במונחים של תזרימי אשראי, אבל הנתונים שנמדדו החודש נמוכים בהרבה גם ביחס לשנים הקודמות ונמוכים מציפיות השוק, כאשר היקף ההלוואות הבנקאיות החדשות הגיע לרמה החלשה ביותר מאז 2009".
"היקף ההלוואות, כ-346 מיליארד יואן, הוא פחות ממחצית מציפיות השוק. ירידה נוספת נרשמה בהלוואות לטווח ארוך (בעיקר משכנתאות) ואינה מבשרת טובות לתחומי הדיור והנדל"ן. גם ההלוואות הבנקאיות לחברות בחודש שעבר התבררו כנמוכות יותר מאשר בשנים קודמות. עד כה השנה, ההלוואות למגזר העסקי היו חזקות, מה שמשקף את עידוד הרשויות בסין להגדלת ההלוואות הבנקאיות למגזרים אסטרטגיים, אך המגמה הזו התהפכה במהלך יולי, למרות שקובעי המדיניות הכריזו על תמיכה מוגברת באשראי, במיוחד עבור ארגונים קטנים ובינוניים".
"דו"ח האשראי משלים את תמונת המצב של הנתונים הכלכליים בסין, המראים חולשה רחבה בפעילות הסחר, כאשר היצוא והיבוא ירדו עוד יותר בהשוואה לשנה הקודמת ואינפלציית המחירים לצרכן הפכה לשלילית לראשונה מאז 2020, בהובלת ירידה במחירי המזון ומחירי האנרגיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה