השוק

רשת מוצרי הטבע הישראלית נקלעה לחובות עתק; מבקשת מינוי נאמן

רשת אניס הסתבכה בחובות של 23 מיליון שקל ופנתה לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים ומינוי נאמן. לרשת 27 סניפים ברחבי הארץ והיא מעסיקה כ-140 עובדים

מערכת ice | 
מוצרי טואלטיקה (צילום pexels)
רשת חנויות הטבע אניס, השנייה בגודלה בתחום אחרי ניצת הדובדבן, נקלעה לקשיים כלכליים ופנתה לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה דחופה להקפאת הליכים זמנית ולמינוי נאמן. אתר האינטרנט של החברה הפסיק לפעול.
לטענת חברת "בשביל הטבע מוצרי בריאות" המפעילה את הרשת, היא נקלעה לחובות של כ-23 מיליון שקל ואין באפשרותה לשלם לעובדיה את משכורת יולי. לרשת 27 סניפים והיא מעסיקה כ-140 עובדים, הדיון בבקשת הרשת להסדר נושים ייערך מחר (שלישי). יש לציין שלרשת סניפים נוספים המופעלים על ידי זכיינים שאינם קשורים לבקשה, והם ממשיכים לפעול כרגיל.

רשת אניס הוקמה ב-1995 על ידי אילן מוסרי המכהן כמנהלה. לפי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, ב-2021 היה לה מחזור מכירות של 73.6 מיליון שקל וב-2022 כ-68.2 מיליון שקל. רוב החובות של החברה, כ-14 מיליון שקל, הנם לספקים ונותני שירותים, כ-6.4 מיליון שקל לבנקים וכ-660 אלף שקל לחברות האשראי.
הרשת טענה בבקשתה לבית המשפט כי נכסיה העיקריים הם קהל לקוחותיה, מועדון לקוחות של כ-200 אלף חברים, המוניטין וזכויות מכוח הסכמי שכירות להפעלת חנויותיה. לטענתה נקלעה למצוקה תזרימית בין היתר בשל התרחבות הרשת ופתיחת 13 סניפים חדשים. אלא שבעקבות מגיפת הקורונה חלה ירידה בהיקף המכירות. כן טענה הרשת כי בעליה הזרים בשנתיים האחרונות כ-1.6 מיליון שקל לחברה, וקיצץ את שכרו בכ-66 אחוזים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה