השוק

יש לכם מינוס בבנק? הבנק הזול ביותר בישראל נחשף

בדרך כלל נהוג להסתכל על הריביות שהבנקים משלמים על פיקדונות שקליים, אבל יש שכבה לא קטנה באוכלוסייה שנמצאת במינוס שלפעמים הוא מינוס כרוני. אז גם כאן יש הבדלים בין הבנקים השונים, וזה דירוג הבנקים שגובים את הריבית הגבוהה ביותר על המינוס
ניצן כהן |  1
בנקים (צילום אביב גוטליב, shutterstock, Magma Images)
בשנה האחרונה אנחנו נוהגים להסתכל על הריביות שמשלמים הבנקים על הפיקדונות השקליים וזה נתון חשוב מאוד. אם יש לכם עודפי מזומנים הרי שכדאי לקבל עליהם ריבית כמה שיותר גבוהה ויש הבדל בין הבנקים השונים אבל יש חלק ניכר באוכלוסייה שנמצא במינוס בחשבון הבנק ולפעמים המינוס הזה הוא מינוס כרוני וגם כאן יש הבדלים בין הריביות שגובים הבנקים השונים ולכן כחלק מהנגשת המידע לציבור, כדאי לדעת כמה אתם משלמים על המינוס הזה.
לפני שניכנס לעובייה של הקורה כדאי לדעת שיש הבדלים בין הרמות השונות של המינוס. אם אתם נמצאים בחלק מהזמן בפלוס וחלקו במינוס הרי שבנק הפועלים למשל מקזז לכם את יתרת הזכות מיתרת החובה ואם ההפרש (אם הייתם יותר ימים במינוס) תשלמו לו ריבית.
בבנק דיסקונט למשל אם אתם במינוס קטן של סדר גודל של 2,000 שקל הרי שכנראה לא תשלמו בכלל ריבית ובהחלט יכול להיות שיהיו מבצעים שונים בבנקים השונים.
יש גם הבדל בין הרמות השונות של המינוס כך למשל אם אתם במינוס של 3,000 שקל הרי שתשלמו ריבית נמוכה יחסית ואם אתם במינוס של 30 אלף שקל תשלמו ריבית אחרת. כך או אחרת אנחנו בחרנו ללכת על הממוצע בבנקים השונים מתוך הבנה שגם בתוך הבנק עצמו יש הבדלים בין החשבונות השונים, הלקוחות השונים וכן הלאה. הדירוג הזה אמור לתת לכם בעיקר אינדיקציה.
נכון להיום יש בישראל בחשבונות הבנק מינוס כולל של כ-10.5 מיליארד שקל וזה נתון משמעותי. באופן עקרוני אנשים לא נכנסים למינוס רק כי בא להם אלא מדובר בניסיון לשמור על רמת חיים סבירה כשיוקר המחיה הולך ועולה. על פי רוב המערכת הבנקאית היא שמרנית ביותר והבנק לא ייתן לכם להיכנס למינוס אם אין לכם דרך להחזיר את הכסף עם הריבית. זה הדירוג השלם שמבוסס על נתונים (חשובים מאוד ומהימנים מאוד) שהצטברו בפיקוח על הבנקים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שומרי הסף!!!!
    אנצי! 08/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שומרי הסף לא עושים את תפקידם כמו: נגיד בנק ישראל,המפקח על הבנקים וכו', ודואגים שיהיה תחרות בין הבנקים?!
    סגור