השוק

הכלכלן ננאד דיניק: "הקלות הריבית יעזרו לברזיל לעמוד ביעדי האינפלציה"

ננאד דיניק, כלכלן אסטרטגיית הון ביוליוס בר משתף בהערכתו האופטימית לאחר ירידת הריבית בברזיל והתייצבות המערכת הפוליטית במדינה: "ברזיל נכנסת לתקופה כלכלית איתנה יותר, הורדות הריבית הן ברכה לשוק המניות" 

מערכת ice | 
ברזיל (צילום shutterstock)
ננאד דיניק, כלכלן אסטרטגיית הון ביוליוס בר שיתף את הערכתו אודות הורדת הריבית בברזיל והשפעותיה הצפויות וכתב: "הבנק המרכזי בברזיל פתח את הפחתות הריבית בהורדה של ב-50 נקודות בסיס, ערך גבוה מהצפוי, והעמיד את הריבית על-13.25%.
השילוב של ירידה בריבית, הערכות שווי אטרקטיביות בשוק ופוליטיקה שמתייצבת, יכולים להוביל לדעתנו להמשך אפסייד עבור המניות המקומיות בברזיל במהלך 9-12 החודשים הבאים".
דיניק המשיך והתייחס להורדה בריבית שהתרחשה לא מזמן במדינה: "ההורדה בריבית הייתה חדה מן הצפוי, כאשר מרבית המומחים העריכו כי הקיצוץ יעמוד על 25 נקודות בסיס. בנוסף,  בדירקטוריון הבנק הדגישו כי מגמת הדי-אינפלציה הכוללת תאפשר הורדות ריבית נוספות בהיקפים דומים בזמן הקרוב, כלומר קיצוץ של 50 נקודות בסיס בשלוש הפגישות הנותרות של 2023, מה שיביא את הריבית ל-11.75% עד סוף השנה.
בהתחשב בתחזיות האינפלציה לסוף שנת 2023 ו-2024 שעומדות על 4.9% ו-3.4% בהתאמה, הקלות הריבית והמצב הנוכחי יסייעו לברזיל לעמוד ביעדי האינפלציה של 3% עד 2025. בעוד שהקיצוץ הגדול יוביל לחולשת המטבע בטווח הקצר, שוקי המניות יברכו על ההחלטה.
אנו רואים רוח גבית שתומכת בשוק המניות בברזיל, שכן אינדיקטורים מובילים מורכבים ואומדני רווח גבוהים מהצפוי מצביעים על איתותים מוקדמים לנקודת מפנה חיובית בשנת 2024. כמו כן ההשקפה החיובית שלנו לגבי השוק הברזילאי נתמכת על ידי שיפור במדיניות הכלכלית של הממשלה ורפורמת המס, שלצד ההקלות הנוכחיות עשויות לחדש את המומנטום בשוק המניות המקומי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה