השוק

אנליסטים: העלאת הריבית בארה"ב היא האחרונה - התחנה הבאה הורדה

האנליסטים בבנק ההשקעות השוויצרי לומברד אודייר מעריכים שהפדרל ריזרב סיים את גל העלאות הריבית האחרון וימתין להתפתחויות; הריבית להערכתם תישאר עד לסוף השנה ברמה של 5.5%
ניצן כהן |  2
וול סטריט (צילום flickr/ Dan Nelson, vecteezy)
אתמול העלה הפדרל ריזרב את הריבית כשהנחת העבודה הבסיסית היא שצפויה עוד העלאה אחת עד לסוף השנה. בלומברד אודייר, הבנק השוויצרי, מעריכים כי העלאת הריבית הזו הייתה האחרונה השנה בעיקר כי תחזיות האינפלציה מדברות כבר על  מצב בו היא נכנסת לשליטה ומתקרבת ליעד יציבות המחירים.
"פגישת הפד אמש עמדה בציפיות המשקיעים: העלאת ריבית של 25 נקודות בסיס ואימוץ נימה ניצית. עם זאת, הציפייה היא שהפד לא ימשיך להעלות את הריבית הרבה יותר, בשל ההידוק המשמעותי שכבר התרחש ותרחיש האינפלציה החזוי. הדעה הרווחת היא שהעלאת ריבית זו מסמנת את סוף המחזור הנוכחי, והריבית צפויה להישאר יציבה על 5.25-5.50% לאורך כל השנה" אומרים בלומברד אודייר.
"המהלך הבא של הפד צפוי להיות הקלה הדרגתית, אם כי זה לא צפוי לקרות עד לאחר הרבעון הראשון של 2024. זוהי אינה סביבה בה הפד  צריך לפתור בעיות אקוטיות על-ידי הורדות ריבית אגרסיביות. עד הפגישה הבאה של הפד בספטמבר צפויים להתפרסם מספיק נתונים שיספקו תובנות טובות יותר לגבי המשך מסלול הריבית.
"באופן מעודד, נתוני מדד המחירים לצרכן של יוני הציגו מגמת ירידה הן באינפלציה הראשית והן באינפלציית הליבה ושוק העבודה מתאזן אט אט. בינתיים, למרות שורה של נתונים חזקים עדכניים על הפעילות הכלכלית, צמיחה עמידה שמתממשת בהקשר של דיסאינפלציה לא צפויה להדאיג את קובעי המדיניות" הם מסיימים.
לומברד אודייר היא קבוצת בנקאות שוויצרית פרטית שנוסדה לפני יותר מ-225 שנים. ההון המנוהל של לומברד אודייר עומד על 214 מיליארד דולר. לבנק 28 נציגויות ב-23 מדינות ביניהן ישראל, ולו כ-2,500 עובדים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הפד יכל לרסן אינפלציה בלי להעלות ריבית-ע"י צימצום המאזן
    לילי 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לפד שלל כלים לרסן אינפלציה
    סגור
  • 1.
    מעניין
    אנליסט 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שאמרו בפעמים הקודמות ומאז רק העלו .
    סגור