השוק

לקראת העלאת ריבית בארה"ב: הריבית חריגה ושוברת שיא של 22 שנים

יוני פנינג מחדר המסחר של בנק מזרחי טפחות אומר לקראת ההודעה של הפד על הריבית, כי אם הפד יעלה אותה, הרי שמדובר בסביבת ריבית אפקטיבית חריגה היסטורית; 22 שנים לא הייתה ריבית כל כך גבוהה
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
היום יפרסם הפדרל ריזרב את הודעת הריבית שלו וקונצנזוס התחזיות מדבר על העלאת ריבית. יוני פנינג מחדר המסחר של בנק מזרחי טפחות אומר שהעלאת הריבית היום תביא אותה לרמה חריגה היסטורית שלא נראתה ב-22 השנים האחרונות.
"ההודעה היום שמה את הפד במקום לא אופייני, יחסית להיסטוריה של הבנק. בפרט, ההודעה הקודמת, בחודש יוני, קטעה את רצף ההעלאות הנחוש על לאותה נקודה. היסטורית, בשלב הזה בנק מרכזי, ובוודאי זה שמנווט את הכלכלה העולמית ייטה להישען קצת אחורה, מתוך ציפייה שהמדיניות שיושמה בשנה וחצי האחרונות תביא לצינון הרצוי של הפעילות הכלכלית. בניגוד למצופה, הפעם התבטאויות חברי הפד במהלך החודש וחצי האחרונים היו ככלל מאוד ניציות.

"בנוסף, סביבת ריבית אפקטיבית של מעל ל-5.25% בארה"ב היא חריגה, בראייה היסטורית, ומביאה אותנו לרמה הגבוהה מזה 22 שנה. למרות זאת, התבטאויות רוב חברי הפד, מהשבועות האחרונות, העדיפו את הגרסה לפיה העלאת ריבית היום לא תספיק כדי לעמוד ביעד האינפלציה של הבנק, ותידרש העלאה נוספת. במקרה זה, בעוד שהעלאה היום מתומחרת בשוק כמעט במלואה, ההסתברות הגלומה בשוק להעלאה בהחלטה הבאה, לקראת סוף ספטמבר, נותרות נמוכות" אומר פנינג.
"נצפה שהמצב הנוכחי ידרוש את יו"ר הפד להלך בין הטיפות, מבחינה זו. הכוונת ציפיות השוק להעלאה עד ספטמבר היא אפשרית. אבל העלאה כזו תדרוש תמיכה כלשהיא מהנתונים. שני מדדי המחירים שיפורסמו עד אז, בפרט, זה של יולי וזה של אוגוסט יבטאו אומנם הרבה מעליות מחירי הסחורות של החודשים האחרונים, ובפרט את עליית מחירי הנפט, שלהם דחף OPEC פלוס בתקופה זו.
"מנגד, כלל לא ברור שיהיה בזה די כדי להצדיק העלאה נוספת. השפעת ההידוק עד כה כבר נותנת את אותותיה בכלכלה האמריקאית. ובשלב הנוכחי, לא מן הנמנע שנראה תגובה ראוי לציון בשוק הרכב האמריקאי  או הנדל"ן המסחרי עד אותה החלטה, כזו שנטרל את הצורך להמשיך בהידוק. במצב כזה, נעריך כי אימוץ הצהרה על גישה 'מוטת נתונים' יותר היא האופציה ההגיונית", הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה