השוק

בחברת פיץ' מודאגים שנתניהו לא יאריך את מינויו של הנגיד

לאחר ביקור של כשבוע בארץ, משלחת של חברת דירוג האשראי פיץ' הביעה דאגה מהחקיקה של הרפורמה המשפטית, ובעיקר מהסיכוי שנתניהו לא יאריך את המינוי של הנגיד לקדנציה נוספת
מערכת ice |  9
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
בשבוע האחרון ביקרה בארץ משלחת נציגים מחברת דירוג האשראי הבין-לאומית "פיץ'" (Pitch) וזו נפגשה עם שלל בכירים בכלכלה הישראלית ואף חזתה במחאה ברחובות המדינה. 
החברה צפויה לפרסם בחודש אוגוסט את חוות דעתה על המצב והחלטה בנוגע לדירוג האשראי של המדינה בצל חקיקת הרפורמה. גורמים שהיו מעורבים בפגישות של המשלחת בארץ אמרו: "בפיץ' מודעים לכך שלמדינת ישראל כלכלה חזקה אבל רוצים לראות מה יקרה עם הנושא המשפטי. הם מודעים לפגיעה עד כה של תהליך החקיקה על ההשקעות בהייטק ועל הפעילות בכלל".
יותר מכך, מתברר כי מה שדווקא יותר מדאיג את המשלחת היא העובדה שנתניהו עלול לא להאריך המינוי של נגיד בנק ישראל לקנדציה נוספת. לצד זאת, יש לציין כי לאחרונה הוציא בפיץ' הודעה לפיה הדירוג של ישראל דווקא עשוי לעלות לאור העובדה שנרשמה לאחרונה צמיחה יחסית חזקה מדינה ותודות לכך שבממשלה אישרו תקציב. מנגד, הם לא מכחישים כי כל זה יהיה תלוי בהתפתחות של המצב החוקתי בארץ.
נזכיר לפני מספר חודשים חברות דירוג אשראי נוספות, בהן S&P, הביעו דאגה רבה מהמצב בארץ. הדבר הביא לחשש מהותי שהדירוג של ישראל. עם זאת, S&P בחרה להשאיר את הדירוג של ישראל יציב, ללא שינוי ברמת של AA.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    בקרוב נראה יותר אוליגרכים חרדים, במקומותינו (ל"ת)
    דוד 07/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    הבנקים חוגגים על הריבית ואזרחים יורקים דם להחזיר חובות.
    ח 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרס את הכלכלה הנגיד .את הנגיד היה צריך לפטר מזמן ולהעמידו למשפט צדק .טעות של ביבי. עכשיו יקח זמן .........
    סגור
  • 7.
    לא רק לזרוק אותו,יש להעמידו למשפט.הרס משפחות הנדלן מת
    י 07/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הייטק מת חובות טופחים למימדי ענק אין מצב להחזיר הלוואות מכל הסוגים. פגע חזק במעמד הבינוני נמוך . ריסק את כלכלת מדינת ישראל העשיר את חבורת הבנקים המושחתים.בזמן שהאזרחים יורקים דם להחזיר חובות הנגיד חיזק את הבנקים הרווחים שלהם זינקו חזק מאוד וראשי הבנקים צוחקים עלינו ועל המדינה .קטסטרופה .והאשים את ממשלת נתניהו . צריך לשלם מחיר כבד הנגיד לדעתי
    סגור
  • 6.
    הנגיד גנב פושע
    טל 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הנגיד רוצה להוריד את מחירי הדירות לא אכפת לו שיש משפחות שלמות עם משכנתא. הוא עושה את המשכורת שלו. דופק את האזרחים וממציא אינפלציה. אם ימשיך להעלות אזרחים יחכו לו מתחת לדלת. שיזהר שדוחקים בנאדם לפינה קורא הרבה דברים רעים. הרבה יקרסו עם יעלה עוד פעם ואז כולם יוצאים לעשות כאוס במדינה. והוא ישלם ראשון. לשים את הפושע בבית כלא לכל החיים. לפני שיהיה כאוס
    סגור
  • 5.
    היה צריך לפטר את הנגיד הפוליטי
    אמיתי 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ברגע שהתחיל לדבר פוליטיקה.זה לא ענינו.חבל שלא פוטר באותו היום,בו התראיין לcnn.לא יאריכו לו את המינוי בשום אופן.למה? כי הוא איש פוליטי ולא עוסק בכלכלה.
    סגור
  • 4.
    ממתי חברות דרוג אשראי מתעסקות בפוליטיקה?
    שי 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנוניה של זרוע השמאל העולמית
    סגור
  • 3.
    אני מודאג דווקא מהמשך כהונתו של מנכל פיץ'. (ל"ת)
    חבר של 07/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    לא יאומןעיכשיו לוחצים על פיץ.נגיד כושל (ל"ת)
    רפי 07/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    דירוג האשראי ופיץ'
    יוסי 07/2023/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פיץ' עוד לא הבינו את הראש של ביבי, מדבר מממממצמץ משקר ושוב משקר גם בשיחות אחד על אחד וגם בתקשורת ואז עושה מה שבא לו. פיץ' אם עוד לא הבנתם אז תתחילו להבין אין עם מי לדבר ביבי שקרן , רמאי ובלפן וכל תיאור אחר מתאים לו אם צריך לה וריד דירוג אשראי תורידו אולי ככה הוא יבין .
    סגור