השוק

חדשות טובות ליצחק תשובה: מדרוג מעלה את הדירוג של קבוצת דלק

בפעם הראשונה מאז המשבר הגדול אליו נקלעה קבוצת דלק ומסע השיקום שהוביל  עידן ולס את  הקבוצה, מדרוג מחזירה את קבוצת דלק לקבוצת הדירוג A שזה דירוג השקעה עבור המוסדיים הגדולים
ניצן כהן |  9
יצחק תשובה, עידן ולס (צילום pexels, פלאש 90, מתוך אתר קבוצת דלק)
חדשות טובות ליצחק תשובה. בפעם הראשונה ב-3 השנים האחרונות מחזירה חברת דירוג האשראי מדרוג את קבוצת דלק לקבוצת הדירוג A וזה משמעותי מאוד למשקיעים המוסדיים שמחפשים אפיקי השקעה בישראל.
חברת דירוג האשראי מידרוג, מקבוצת Moody's, העלתה היום את דירוג החוב של קבוצת דלק, המנוהלת על ידי עידן וולס, לרמה של A3.il באופק יציב (המקביל לדרגה A-) וזאת בין השאר לאור המצב הפיננסי של הקבוצה אשר להערכת סוכנות הדירוג בולט לטובה.
 
במידרוג מציינים כי רמת המינוף של החברה השתפרה תוך שהיא נתמכת בעלייה בשווין של החברות המוחזקות בד בבד עם הפחתת חוב עקבית אותה הציגה הקבוצה לאורך השנתיים האחרונות. חברת הדירוג מדגישה כי היא מקנה משקל חיובי בדירוג ליכולות הביצוע של הנהלת החברה כפי שאלו התבטאו בהוצאה לפועל של מהלכים עסקיים ופיננסיים לאורך השנים האחרונות בדגש על השנתיים האחרונות.
במידרוג מציינים לטובה את הרכישות שביצעה איתקה אשר תרמו לשיפור במיצובה העסקי וברווחיות גבוהה אשר תומכת בחלוקת דיבידנדים;
סמנכ"לית מידרוג ומעריכת הדירוג הראשית של הסוכנות, רו״ח ליאת קדיש, ציינה כי שיעור המינוף של החברה, כפי שהוא נבחן ביחס בין החוב הפיננסי המותאם נטו לבין שווי תיק הנכסים של החברה בולט לטובה ביחס לדירוג והוא נע להערכת מידרוג בטווח של 25%-30% תוך שהיא מציינת, שלהערכת החברה, שיעור המינוף עומד על מתחת ל-20%.
בדו״ח מודגש השיפור בגמישות הפיננסית של הקבוצה עם הנפקת איתקה וגיוס סדרה ל״ז (המדורגת) תוך הדגשה כי לחברה קיימים נכסים חופשיים משעבוד בהיקף של כ-4.7 מיליארד שקל (לאחר תרחישי רגישות שנלקחו על ידי מידרוג) אשר מקנים לחברה אפשרות לקחת מימון נוסף במידת הצורך ומשפרים את הגמישות הפיננסית של החברה.
במידרוג מציינים כי המשך עלייה בהיקף הדיבידנדים שיתקבלו מהחברות המחוזקות (איתקה וניו-מד) מעבר לתרחיש הבסיס והמשך ירידה משמעותית ברמות החוב יכולים להוביל להעלאת דירוג נוספת.
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מגיע לתשובה דירוג `A לזיהום האוויר הים והיבשה ..
    עד מתי תעלוז על הזיה 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרוויח על חשבון אוצרות טבע של כולם נהנה מספרות ואף אחד לא חושב לקחת לו מיליארד שקל לסינון פילטרים בתקן אירופאי
    סגור
  • להפך, גז טבעי מצמצם זיהום
    dw 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסבים תחנות כח מונעות מזוט, סולר ופחם מזהם בגז טבעי נקי יחסית. כאשר תחנת רידינג הוסבה לגז הזיהום פחת!
    סגור
  • 5.
    שיתחילו לקנוס את הפושטק הזה שמזהם את האוויר הים והיבשה (ל"ת)
    תקנים אירופאיים 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 4.
    מידרוג זהירים ואפשר היה לדעתי לפרגן דירוג A ולא רק -A
    dw 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה סרט שיכון ובינוי הבעייתית והמסוכנת מקבלת דירוג יותר גבוה מדלק קבוצה??? שיכון ובינוי סופר סופר ממונפת (פקינג 11 מיליארד שקל! בררר) וצריך להיות אידיוט להחזיק בתיק אגח שיכון לפני אגח דלק, ובטח ובטח אם שיכון משלם לנו פחות. אם למישהו יש במקרה בתיק אגחי שיכון אז הייתי שוקל החלפה לדלק. יותר תשואה, פחות סיכון. כדור הארץ למידרוג: תורידו את שיכון ותעלו את דלק.
    סגור
  • 3.
    אז הוא לוקח הלוואה ומחזיר את התספורת לפנסיה שלי?!?
    ירובעל 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה, לא??
    סגור
  • התספורת היתה בדלק נדלן
    dw 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שזו חברת בת העוסקת בנדלן וממונפת ומסוכנת. דלק ממוקדת באנרגיה והיא רווחית וחזקה. אם אתה דואג מתספורת עתידית אז מציע לפקוח עין על שיכון ובינוי. הם חייבים לציבור 11 מיליארד שקל, ויש להם פרוייקטים בעייתיים. אתה כבר נכוות מחברת נדלן ממונפת. נקווה בשביל הנושים שזה לא יקרה גם אצל סיידוף בשיכון ובינוי.
    סגור
  • 2.
    נשארו עוד טיפשים שמאמינים לתשובה? הנוכל הכי גדול בארץ.. (ל"ת)
    דגשכ 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אני אחד מה"טיפשים" הללו
    dw 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ברוך השם לא מתלונן. הרווחתי יפה מאד על אגחי דלק מתקופת הקורונה ועם מה שנשאר לא חולם למכור ומחזיק לפידיון. התשואה כיום באגחי דלק היא 6-7% ואני ישן כמו תינוק. שים לב שזו תשואה כפולה ממה שמקבל כל משכיר דירה בת"א למשל. כפול! והחברה מרוויחה נהדר ומשלמת לנו על המילימטר. מה רע? אם תוכל למצוא לי עוד אגחים כאלה, של "טיפשים", בהם אוכל להרוויח כ"כ כ"כ טוב כפי שהרווחתי בדלק, אז אשמח לדעת. מחפש כאלה בנרות.
    סגור
  • 1.
    שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה (ל"ת)
    ליאור 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור