השוק

יצחק תשובה ניצל הזדמנות: רכש 11 אלף דונם בישראל

מהדרין שבשליטת דסק"ש של איש העסקים צחי נחמיאס נמכרה לקבוצת דלק ב-36% מעל מחיר השוק אבל רחוק מאוד מהשווי שלה רגע לפני העלאות הריבית; למעשה רכש יצחק תשובה עתודות קרקע של 11 אלף דונם
ניצן כהן |  4
יצחק תשובה ועידן ולס (צילום פלאש 90, מתוך אתר קבוצת דלק, shutterstock)
מהדרין היא אחת החברות המעניינות בשוק ההון והיא טסה מתחת לרדאר כבר הרבה מאוד זמן. החברה הייתה בבעלות חברת הפניקס ונרכשה לאחר מיכן על ידי דסק"ש שנקלעה שוב לרמות חוב גבוהות ואז נחלץ איש העסקים  יצחק תשובה "לסייע" לצחי נחמיאס ורכש ממנו את מהדרין לפי שווי של 560 מיליון שקל.
בסך הכל רוכשת קבוצת דלק של יצחק תשובה 44% ממהדרין ב-250 מיליון שקל וזה למעשה משדר לבעלי המניות של קבוצת דלק שהנה נמצא שימוש הולם לקופת המזומנים  הדשנה שלה (שמסתכמת ב-900 מיליון שקל) ועידן ולס, מנכ"ל קבוצת דלק, למעשה מגוון באופן משמעותי את הפרוטפוליו של הקבוצה.

אמנם המיקוד של קבוצת דלק נותר בעולמות האנרגיה באמצעות החזקת השליטה בניומד אנרג'י שאוחזת במאגר לוויתן. בנוסף מחזיקה הקבוצה באיתקה שמחזיקה במאגרי גז בים הצפוני ויש לה מספר החזקות "קטנות" בתחום הנדל"ן באמצעות חבילת מניות (25%) בדלק ישראל שמחזיקה בנכסי הנדל"ן של תחנות הדלק של דלק וכן באמצעות החזקת עתודות קרקע בעכו.
אבל הבוננזה האמיתית נמצאת ברכישה היום של מהדרים שמחזיקה בעתודות קרקע של 11 אלף דונם חלקם בחכירה מהמדינה וחלקם בבעלות. מהדרין מתפעלת גם פעילות חקלאית ובתי קירור באזור צריפין (על קרקע לא זולה) וזה משמעותי אם לוקחים בחשבון את פוטנציאל השבחת הקרקע של החברה.
נזכיר כי הלחץ של צחי נחמיאס למממש נכסים בדסק"ש הוא החוב העצום שלה שעומד כיום על 1.8 מיליארד שקל וזה לחץ משמעותי אליו נקלעה החברה בעיקר בגלל מאבק השליטה בגב ים עם איש העסקים אהרון פרנקל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תותח
    יצחק אאאאאא 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רק כישת נדל''ן בארץ ישראל.זה מצווה.כמו שכתוב...כל גרגיר יחשב לזהב בארץ ישראל המופלאה
    סגור
  • 2.
    מהדרין את ואליס
    אסי 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו באמת מהדרין מכניסה כל כך קצת ומפסידה תפעולית בחייאת כמה בתי קירור אולמות תצוגה לרהיטים גן וגינון חלאס..כן פוטנציאל כולם שמעו
    סגור
  • 1.
    אם מהדרין כל כך אטרקטיבית
    מיק מקיימן 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע נמכרה מתחת לערכה ואף חברה בישראל לא קפצה על המציאה? משהו כאן מריח לא טוב. במיוחד שהמוניטין של הרוכש ידוע כספר.
    סגור
  • ??
    מימי 07/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ספר או לא. היגיע למשהו שאתא רק יכול לחלום להגיע לציפורן קטנה ברגל
    סגור