השוק

רני צים במהלך: עסקת הענק בשוק ההון יצאה לדרך

רני צים והפניקס עדכנו את עסקת פסגות כך שהפניקס תרכוש פחות נכסים ובמקביל צים עדכנו את תנאי העסקה מה שאיפשר לעסקת הענק בשוק ההון לצאת לדרך; רני צים: "זו הצפת ערך משמעותית"
ניצן כהן |  3
רני צים (צילום pixabay, מאיר אדרי, פלאש 90)
עסקת פסגות-הפניקס יצאה לדרך וקרנות הנאמנות של פסגות עוברות לבעלות הפניקס. בסופו של יום תרכוש הפניקס קרנות נאמנות מפסגות שמנהלות 11.1 מיליארד שקל וזאת לעומת המתווה המקורי במסגרתו הפניקס הייתה אמורה לקנות קרנות נאמנות עם נכסים מנוהלים בהיקף כספי 17.1 מיליארד שקל.
בעקבות העסקה תכיר פסגות ברווח של 90 מיליון שקל, רווח שיתווסף ל-50 מיליון השקל שהרוויחה ממכירת פעילות ניהול התיקים גם היא להפניקס. פסגות קיבלה היום את אישור רשות התחרות לעסקה, וזאת במתווה מתוקן, במסגרתו עודכן מפרט הנכסים הנמכרים לקבוצת הפניקס, ובהתאם הותאמה גם התמורה לכ-200 מיליון שקל.

בהתאם למתווה החדש של העסקה, תמכור פסגות 83 קרנות נאמנות בהיקף נכסים של כ-11.1 מיליארד שקל, וזאת במקום 105 קרנות נאמנות בהיקף נכסים של כ-17.1 מיליארד שקל במתווה העסקה המקורית. אחרי השלמת העסקה, תנהל פסגות קרנות נאמנות בהיקף כולל של כ-38 מיליארד שקל, כאשר קצב הכנסות השנתי המוערך של פעילות זו נאמד בכ-106 מיליון שקל.
לאחר העסקה, יפחת היקף ההלוואה שנטלו פסגות בית השקעות ופסגות קרנות נאמנות באוגוסט 2021, שהיקפה המקורי עמד על כ-255 מיליון שקל, לכ-135 מיליון שקל, ופירעונה יהיה פרוס על פני תקופה של 6 שנים.
לאחר העסקאות (מכירת קרנות הנאמנות וניהול התיקים), תיוותר פסגות עם פעילויות בתחומים של ניהול קרנות נאמנות, , הכוללת גם קרנות מחקות. פסגות רשאית להמשיך לפעול בשוק קרנות הנאמנות ללא מגבלה, ולא תהא מניעה מצדה לנהל קרנות שמתחרות בקרנות הנמכרות.
בנוסף, יחזיק בית ההשקעות בפעילות מחקר וברוקראז' מוסדי, הפועל בישראל ובשווקים הבינלאומיים, בחבר הבורסה, וכן בפעילויות משלימות נוספות: ניהול קרנות גידור, בנקאות השקעות, חברת פסגות אקוויטי (העוסקת בניהול תוכניות תגמול לעובדים ובנאמנויות), מוצרים אלטרנטיביים שונים (ביניהם קרנות השקעה בנדל"ן) ותפעול ארנק דיגיטלי (pre-pay).
רני צים, יו"ר ובעל השליטה בקבוצת פסגות: "השלמת העסקה עם קבוצת הפניקס, תוך הצפת ערך משמעותית, מהווה עבורנו אבן דרך חשובה כחלק ממיקוד והשבחת פסגות בית השקעות. עם השלמת העסקה, בית ההשקעות משפר בצורה ניכרת את מיצובו הפיננסי והוא ערוך להמשך פיתוח פעילותו, בהתאם לאסטרטגיה שמטרתה להפוך את פסגות בשנים הקרובות לגוף יעיל, מוביל בשוק, צומח וממוקד רווחיות".
יניב בנדר מנכ"ל קבוצת פסגות: "העסקה הנוכחית הינה חוליה נוספת בתהליכים שאנו מיישמים כדי לחזק את איתנותה הפיננסית של קבוצת פסגות ושל בית ההשקעות. מאז מרץ אשתקד פרעה החברה חוב בהיקף של כ-300 מיליון שקל, כולל מחצית מהלוואה שפסגות עצמה נטלה באוגוסט 2021, ולצד זאת נמשיך לפעול לתמיכה עקבית בחיזוק ההון העצמי של החברה תוך מיקוד בהגדלת הרווחיות. כפי שהודענו, כחלק מתהליכי המיקוד העסקי, אנו צפויים לממש בתקופה הקרובה גם את הפעילות בתחום האשראי החוץ בנקאי המסורתי. בימים אלה אנו מסיימים את גיבושה של האסטרטגיה העסקית העדכנית של פסגות לשנים הבאות, ובקרוב נפרסמה לציבור המשקיעים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אמר לעובדים שרוצה להוריש את החברה לילדים
    נוי 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבדיחה על חשבון העובדים. לך לעזזל.
    סגור
  • 2.
    כותרת לא נכונה -הפניקס הצילו את פסגות
    דני 07/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הפניקס הצילו את פסגות הממונפת זו הדרך היחידה שלהם לפגוש את פדיון האגחים של פסגות עסקה סיבובית
    סגור
  • 1.
    הפניקס הצילו את רני צים, בפרעון האג"ח
    הצילו אותו מכינוס 07/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם העיסקה לא היתה מתקיימת לא נראית כל אפדרות שצים היה יכול לפרוע את האג"ח. הוא ניצל כשהפניקס הסכימו לא לבקש כסף חזרה אלא לעשות עיסקה חלקית.
    סגור