השוק

אחרי שזינקה ב-20% בחודש: זו עסקת הענק באקרו

מניית חברת הנדל"ן אקרו זינקה בכמעט 20% בחודש אחד וזו קריאה לעסקה גדולה במניות החברה; יו"ר החברה, קונה את אחד המייסדים בעסקה של הבעת אמון בתחום הנדל"ן
ניצן כהן | 
נדל"ן (צילום shutterstock)
למרות המשבר בשוק הנדל"ן נראה שטיסה של כ-20% בחודש אחד עשתה תיאבון ליו"ר אקרו נדל"ן לרכוש החוצה את מייסד החברה. למעשה יו"ר החברה צחי ארבוב מימש היום אופציה לרכוש את מניות אילן קפון ממייסדי החברה בתמורה לכ-66 מיליון שקל.
אם כן, צחי ארבוב, יו"ר הדירקטוריון ומבעלי השליטה בחברה, יממש אופציה לרכישת 2.1 מיליון מניות החברה המהוות כ-3.7% מהון המניות המונפק והנפרע של החברה ואשר מוחזקות, בשרשור, על ידי אילן קפון, הנמנה אף הוא על בעלי השליטה בחברה, וזאת במחיר של 31.02 שקל למניה ובסך הכל בתמורה כוללת בסך של כ-66 מיליון שקל (אשר תישא ריבית שנתית בשיעור 2%, לא צמוד).
 
מימוש האופציות יבוצע באמצעות שותפות של ארבוב עם זיו יעקובי, המשמש מזה כעשור כמנכ"ל קבוצת אקרו. לאחר מימוש האופציה, כאמור, יעלה שיעור המניות המוחזקות בידי ארבוב ל-28.4%  ושיעור המניות של יעקובי יעמוד על כ-5.6%.
מימוש האופציה היא בהתאם להסכם בעלי מניות בין בעלי השליטה בחברה, כאשר המניות הנמכרות מהוות את כלל מניות גרעין השליטה אשר מוחזקות ע"י קפון. הצדדים צפויים להתקשר בהסכם מכירה אשר יסדיר את אופן ביצוע העסקה, לרבות אופן תשלום התמורה, אשר צפויה להיות משולמת לקפון בארבעה תשלומים שנתיים שווים.
אקרו היא יזמית נדל"ן עם 77 פרויקטים - מרביתם באזורי ביקוש בגוש דן, בדגש על העיר תל אביב. החברה צפויה להקים עד שנת 2029 כ-8,000 יח"ד (חלק החברה האפקטיבי  כ- 5,300) וכ-325 אלף מ"ר של נכסים מניבים - משרדים, מסחר ומלונאות (חלק החברה האפקטיבי). קבוצת אקרו הונפקה בבורסת תל אביב במרץ 2022.
על פי דוחות הרבעון הראשון לשנת 2023, צבר הפרויקטים היזמי של הקבוצה צפוי להניב לה רווח גולמי של כ-6 מיליארד שקל (חלק החברה כ-4 מיליארד שקל). צבר הפרויקטים בתחום הנדל"ן להשקעה צפוי להניב NOI בסך כ-269 מיליון שקל. לקבוצת אקרו הון עצמי בסך כ-2.02 מיליארד שקל (1.7 מיליארד שקל הון המיוחס לבעלי המניות). החוב הפיננסי נטו עומד על  3 מיליארד שקל ויחס ההון למאזן עומד על כ-32%.
צחי ארבוב: "אני שמח על ההזדמנות להגדיל עוד יותר את אחזקותיי בקבוצה - אין הבעת אמון גדולה מזו. במהלך השנים צברה אקרו מוניטין יוצא דופן, הרחיבה את פעילותה למגוון תחומים בעולמות הנדל"ן ועבור כל אחד מהם יש לנו תוכניות סדורות שיאפשרו לנו להמשיך להניע צמיחה והתרחבות.
"איתנותה הפיננסית של הקבוצה, הניהול הנחוש ומימוש עקבי של תוכניותיה העסקיות, עומדים לזכותה גם בתקופות המציבות אתגרים מאקרו כלכליים. אין לי ספק שנדע לזהות ולממש הזדמנויות עסקיות הקיימות בשוק גם בעת הזו, ולשמר את מעמדה של קבוצת אקרו כאחת מקבוצות הנדל"ן המובילות בישראל"   
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה