השוק

חברת הביטוח הפניקס קיבלה את הדירוג המושלם AAA

חברת דירוג האשראי מעלות S&P מעלה היום  את דירוג החוב של חברת ביטוח ישראלית לרמה הגבוהה ביותר האפשרית AAA ותאמינו או לא אבל הסיבה המרכזית לכך היא שההכנסות שלה מפעילות שהיא לא בעסקי הליבה טובה ויציבה
ניצן כהן | 
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס (צילום פאביאן קולדורף, Magma Images)
כשאנחנו מדברים על חברות הביטוח, בטח הישראליות, אנחנו מדברים על חברות שמחפשות את דרכן בעולם בו עסקי הליבה - הביטוח כבר לא רווחיים כמו בעבר עד כדי הפסדיים ומכאן נוצר הצורך של החברות הללו לייצר מקורות רווח/ הכנסות שאינן מפעילות הליבה.
הראשונה שהפנימה את הסיטואציה החדשה היא חברת הביטוח כלל שרכשה את חברת כרטיסי האשראי MAX בתהליך לא פשוט אבל תהליך שהושלם. השניה הייתה מנורה מבטחים שביקשה לרכוש את גרעין השליטה בישראכרט אולם הראל ביטוח שהבינה היטב את התהליכים הציעה סכום של מעל 3 מיליארד שקל תמורת מלוא מניות ישראכרט והנה אנחנו רואים התכנסות של הענף לעולמות האשראי הצרכני.

הפניקס תמיד הייתה עוף מוזר בשוק הביטוח. מחד היא הייתה מאוד אגרסיבית בעולמות הביטוח הקולקטיבי אבל החזיקה פעילות מימונית חוץ בנקאית אגרסיבית לא פחות. הפניקס גם חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם ישראכרט שבוטל אחרי שהראל רכשה את חברת כרטיסי האשראי.
כך או אחרת, חברת מעלות S&P שניתחה את מצבה של הפניקס הגיעה למסקנה שמדובר בחברת ביטוח בעלת רגליים משמעותיות בתחום שאינו תחום הליבה וזה מביא אותה להעלות את הדירוג שלה לדירוג המושלם AAA עם אופק יציב שזה דירוג שהוא שווה ערך לדירוג של הבנקים הגדולים וזה משמעותי מאוד לחברה שנמצאת בתהליך (או סוג של תהליך) למכירת השליטה בה.
ב-S&P מעלות מציינים כי לקבוצת הפניקס מגוון עסקי רחב (כ-40% מסך הרווח ב-2022 נובע מפעילות שאינה ליבה) המקטין חשיפה לסיכוני שוק ומקטין תלות בפיקוח רגולטורי הדוק בהשוואה לפעילויות ביטוח סטנדרטיות. הפניקס מנהלת נכסים פיננסים, אשראי והפצה ואלו כאמור מסייעים לקבוצה ביצירת רווחים ותזרימי מזומנים.
עוד נכתב כי לחברת הביטוח יחס הלימות הון גבוה (סולבנסי) המסתכם ב-211% ליום 31.12.22 כולל הוראות מעבר ו-149% ללא הוראות המעבר, הנחשב לגבוה בענף הביטוח הישראלי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה