השוק

שיכון ובינוי הורידה את מחיר מתקן ההתפלה בחדרה וסגרה עסקה

קבוצת ההשקעות אלייד תרכוש את מניותיה של שיכון ובינוי במתקן ההתפלה בחדרה וזה אחרי ששיכון ובינוי נתנה לאלייד הנחה של 25 מיליון שקל ממחיר המקסימום שביקשה בשנה שעברה
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
שיכון ובינוי שבשליטת איש העסקים נתי סיידוף השלימה היום את מכירת החזקותיה במתקן ההתפלה בחדרה. שיכון ובינוי החזיקה במחצית ממניות המתקן והיא מוכרת את ההחזקה ב-195 מיליון שקל וללא רווח. שיכון ובינוי חתמה עם אלייד לפני מספר חודשים על הסכם עקרונות למכירת המתקן ואז היא העריכה שתקבל כ-220 מיליון שקל על חלקה אולם בשל עליית מחירי האנרגיה נשחקו את רווחי המתקן, ביצעו שתי החברות התאמה במחיר.
שיכון ובינוי לא תרשום רווח הון מהמימוש שכל תכליתו הוא הצטיידות במזומנים אחרי שהחברה ספגה מכה קשה מאוד מפתיחת שוק המט"ח בניגריה למסחר חופשי.

נזכיר כי שיכון ובינוי עומדת לקראת גל תשלומי אג"ח שהיא צריכה לשלם בשנים הקרובות ומכאן ולאור העובדה שההון שלה נשחק בשל היחלשות המטבע הניגרי המקומי מול הדולר, היא זקוקה למזומנים והרבה מהם.
מצבת החובות של שיכון ובינוי מסתכמת ב-12.5 מיליארד שקל כשכשני שליש מהחוב הזה נמצא אצל מחזיקי האג"ח. החברה צריכה לפרוע השנה 383 מיליון שקל למחזיקי האג"ח אולם בשנה הבאה היא כבר צריכה לשלם 1.1 מיליארד שקל. בשנת 2025 היא צריכה לשלם למחזיקים 831 מיליון שקל.
מצבו של שוק ההון כמו גם התשואות הגבוהות בהן נסחרות אגרות החוב של החברה מקשות עליה למחזר את חוב הענק שלה ומכאן נובע הצורך במימוש נכסים גם ללא רווחים. התשואה הממוצעת על אגרות החוב השקליות של החברה עומדת על 6.7% ואילו התשואה הממוצעת על אגרות החוב צמודות המדד שלה עומדות על 4.29% ואלה תשואות שנחשבות לגבוהות יחסית, מה שכאמור מקשה על החברה למחזר את החוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה