השוק

קוקה-קולה מנעה מוצרים ותשלם קנס של עשרות מיליוני שקלים

בית הדין לתחרות דחה את ערעורה של קוקה-קולה על החלטת הממונה על התחרות לפיה השתמשה החברה בכוחה המונופוליסטי ומנעה מוצרים מלקוחות; הממונה על התחרות הטילה קנס של 39 מיליון שקל על החברה ואילו בית הדין אמור להפחיתו 
ניצן כהן |  5
קוקה קולה (צילום shutterstock)
בית הדין לתחרות דחה היום (שלישי) את הערעור של קוקה-קולה על ההחלטה המנהלית של מנהלת רשות התחרות, מיכל הלפרין, שקבעה כי החברה עשתה שימוש לרעה בכוחה המונופוליסטי ומנעה מוצרים מלקוחות. הלפרין הטילה קנס מנהלי של 39 מיליון שקל על החברה ואילו בית הדין אמור להפחית אותו בכמה מיליוני שקלים אך עדיין מדובר בקנס גבוה מאוד.
פסק הדין במלואו אסור כרגע בפרסום בשל החשש מדליפה של סודות מסחריים של קוקה-קולה.

כאן המקום לציין שעבירה על חוקי התחרות ושימוש לרעה בכוח מונופוליסטי נמצאים ברף העליון של החוקים שמונעים פגיעה בכלכלה. קוקה קולה הוגדרה כמונופול ומשהיא כזו מוטלות עליה מגבלות שונות וכאן, ככל הנראה, ועל פי החלטת הממונה על התחרות, החלטה שהתקבלה היום בבית הדין לתחרות, עשתה קוקה-קולה שימוש לרעה בכוחה ובשל כך נקנסה בסכום כבד מאוד של 39 מיליון שקל.
המצב הזה שונה מהבקשה/ דרישה של משרד הכלכלה לפיה יש להטיל פיקוח על מחירי הקוקה-קולה. במשרד הכלכלה מערבבים שני דברים כששימוש לרעה בכוח מונופוליסטי הוא דבר אחד ואילו חשיפה של נתונים כספיים של חברות פרטיות בפני גורמים פוליטיים והטלת פיקוח על מחירי מוצרים שנחשבים כמותרות, הם דבר שני ובעייתי מאוד להתפתחות החיים הכלכליים בישראל.
הטענה רשות התחרות עולה כי קוקה-קולה עשתה פעולות למניעת יבוא מקביל של משקאות מתוצרתה. בנוסף דרשה, על פי הטענות, להוציא מתחרים של פיוזטי מהמקררים וכן הלאה.
מהחברה המרכזית לייצור משקאות קלים נמסר: ״בית הדין לתחרות קיבל חלק מטענות החברה המרכזית בערר שהגישה על החלטת רשות התחרות להטיל על החברה עיצומים מנהליים. פסק הדין בערר מפחית את גובה העיצומים שהוטלו על החברה על ידי הרשות בשנת 2017. יצוין כי זו הפעם  השלישית בה מופחת סכום העיצום שהוטל על החברה המרכזית וזאת בעקבות שימועים ובעקבות הערר הנוכחי. החברה שוקלת את המשך צעדיה בנוגע לשאר טענותיה שנדחו״.
תגיות קוקה קולה
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נמאסתם
    Joejoe 07/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגרמו להם להסגר . הרבה יותר זול ליבא . לקנות בחול או בשטחים הכל בחצי מחיר . מה גם שכלום לא בריא . גנבים !!
    סגור
  • 4.
    38 מיליון קנס?? מעניין כמה מיליארדים היא מרוויחה לכל הר (ל"ת)
    איציק 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    כל הכבוד לניר ברקת - אחרי שביקש לפטר את האחראית על
    בגדי המלך החדשים 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחרות שרק חיממה את הכיסא התחילו לראות תוצאות. אמנם מעט מדי ומאוחר אך סוף סוף רואים תזוזה. ממתינים לראות שלא מדובר רק בלצאת ידי חובה אלא במהלך רוחבי
    סגור
  • 2.
    שולטים במדינה (ל"ת)
    מוטי 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    האזרחים משלמים
    יעקב 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יופי גרמתם לעוד עליית מחיר כי בסוף הצרכנים משלמים על הכל
    סגור