השוק

גלובל X: ארה"ב תגלוש למיתון כבר ברבעון הרביעי של השנה

דיוויד בנימינוב, אנליסט בחברת ההשקעות גלובל X מעריך שהריבית הגבוהה בארה"ב תתחיל לחלחל לכלכלה הריאלית כבר ברבעון הרביעי של השנה, וזה אומר שהכלכלה הגדולה בעולם תתחיל להרגיש מיתון קל
ניצן כהן | 
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
דיויד בנימינוב, אנליסט בחברת ההשקעות גלובל X מעריך כי הריבית הגבוהה בארה"ב תתחיל לחלחל לכלכלה הריאלית כבר ברבעון הרביעי של השנה מה שיוביל אותה למיתון קל. בנימינוב מעריך שהמיתון יורגש או ברבעון הרביעי של השנה או לכל המאוחר ברבעון הראשון של 2024.
"ב-18 החודשים האחרונים ראינו כיצד הגידול העקבי בעלויות ההון, האינפלציה העיקשת וירידה בתחזיות הכלכליות, הובילו לבלימת הצמיחה של הכלכלה האמריקנית. לאור זאת, אנחנו צופים מיתון קל בכלכלה האמריקנית ברבעון הרביעי של השנה או במחצית הראשונה של 2024.

"אחרי 10 העלאות ריבית רצופות, הבנק הפדרלי עצר ביוני את סבב העלאות הריבית, אולם ציין כי עוד צפויות מספר מצומצם של העלאות ריבית עד לרמה הסופית. עובדה זו צפויה להמשיך ולהכביד על הכלכלה האמריקנית. חרף העובדה כי אנחנו צופים מיתון קל, ישנן מניות שעשויות לגלות חוזקה, מתחומים שמושכים השקעות גדולות כמו בינה מלאכותית, תשתיות וחזרה של עסקים לארצות הברית (reshoring)" אומר בנימינוב.
באשר לשוק האירופי הוא אומר כי "הבנק של אנגליה הפתיע בשבוע שעבר את השוק כאשר העלה את הריבית בחצי אחוז, בעוד הציפיות היו להעלאה של רבע אחוז. הבנק של אנגליה סבור כי ייקח יותר זמן לאינפלציה העיקשת להתמתן. הכלכלה הבריטית מתמודדת לא רק עם אינפלציה גבוהה, אלא גם עם מחסור בכוח אדם וסיכון לסחרור שכר.
"מקור הבעיה עוד לפני המלחמה באוקראינה ולפני הקורונה. תחילתו של המשבר נעוצה בברקזיט, הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי, שהובילה למחסור בזמינות של כוח אדם זול, מה שתרם לליבוי האינפלציה. ההערכה כעת היא שהריבית באנגליה תגיע עד סוף השנה ל-6.25%. כלומר, צפויות לנו עוד העלאות ריבית בשיעור של 1.25%.
"אחד הפרסומים המרכזיים השבוע יהיה מדד מחירי ההוצאה הצרכנית (PCE), המהווה את הברומטר הראשי עבור הפד לאומדן האינפלציה. לפי התחזיות, המדד, שיתפרסם בשישי, צפוי להצביע על עלייה במאי של 0.13%, ואילו מדד הליבה צפוי להיות גבוה יותר, עם 0.38%. בחודש אפריל עמד המדד הראשי, בחישוב שנתי, על 4.4% ואילו מדד הליבה על 4.7%" הוא מסיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה