השוק

טורקיה הכפילה את הריבית - והלירה קרסה

בנק המרכזי כמעט הכפיל את הריבית, מ-8.5% ל-15% ביום חמישי, מה שסימן את ההעלאה הראשונה במדינה מאז מרץ 2021; הלירה - שהרחיבה את צניחתה מאז בחירתו מחדש של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן - נסחרה לאחרונה ב-24.97 מול הדולר
מערכת ice |  1
אינפלציה בטורקיה (צילום ויקיפדיה, shutterstock, freepik)
הלירה הטורקית צנחה לשפל שיא לאחר שהבנק המרכזי של טורקיה העלה את הריבית של המדינה ב-650 נקודות הבסיס במהפך דרמטי במדיניות המוניטרית. הבנק המרכזי כמעט הכפיל את הריבית, מ-8.5% ל-15% ביום חמישי, מה שסימן את ההעלאה הראשונה במדינה מאז מרץ 2021. עם זאת, זה עדיין היה מתחת לתחזיות רויטרס של 21%.
הלירה - שהרחיבה את צניחתה מאז בחירתו מחדש של הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן - נסחרה לאחרונה ב-24.97 מול הדולר. "[הלירה] שוקעת בגדול וכנראה ימשיכו לעשות זאת כשהם מנסים להתעדכן", אמר סטיב הנקה, פרופסור לכלכלה יישומית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, והוסיף כי החלטת הבנק המרכזי נמצאת "קצת מאחור העקומה."

הנגיד החדש שמונה חאפיז גיי ארקן רמז להעלאות נוספות עד שמצב האינפלציה במדינה ישתפר. "הידוק מוניטרי יתחזק עוד יותר ככל שיידרש בזמן והדרגתי עד להשגת שיפור משמעותי בתחזית האינפלציה", אמר ארקן בהצהרה ביום חמישי.
על פי נתונים סטטיסטיים ממשלתיים, שיעור האינפלציה השנתי של המדינה לחודש מאי עמד על 39.59%. באוקטובר האחרון עלה שיעור האינפלציה של טורקיה ל-85.51%.
שר האוצר הטורקי, מחמט סימסק, אמר כי מדיניות פיסקלית צפויה ומשטר שער חליפין חופשי "יבטיחו שהלירה הטורקית תשיג יציבות ותהפוך למטבע אמין".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חבר של בוזי וביבי לומד הרבה ממנו (ל"ת)
    שרול 06/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור