השוק

הלירה הטורקית בשפל: ארדואן משנה כיוון ופועל להעלות את הריבית

על רקע ההיחלשות של הלירה הטורקית שמגיעה לשיא שלילי, ארדואן פועל על מנת לשנות את הצמרת הכלכלית במדינה. בנוסף, לאחר התנגדויות רבות, ארדואן גם פועל להעלות את הריבית במדינה
מערכת ice | 
אינפלציה בטורקיה (צילום ויקיפדיה, shutterstock, freepik)
הכלכלה הטורקית ממשיכה להיחלש: ערך הלירה הטורקית ממשיך את רצף הירידה שנמשך שבועיים והיום (רביעי), הגיע לשיא שלילי. הדולר נסחר כעת ב-23.13 לירה טורקית.
בנוסף לכך, בסוכנות הידיעות "בלומברג", מפרסמים כי ארדואן שנבחר לאחרונה לכהונה נוספת כנשיא, צפוי לשנות כיוון ויפעל להעלאת הריבית במדינה. כזכור, ארדואן סירב להעלות את הריבית במדינה על רקע האינפלציה הגואה מכיוון שדבק בהנחיה באסלאם שאוסרת על ריבית.
בנוסף לכך, ארדואן החליט למנות את מהמט סינק, אסטרטג לשעבר ב"מריל לינץ'" לתפקיד שר האוצר הבא. ארדואן אף מעוניין להחליף את נגיד הבנק המרכזי במדינה ולמנות את חפיזה גאיה ארקן. לגאיה ארקן ניסיון פיננסי עשיר כאשר שימש בשלל תפקידים במערכת הפיננסית בארצות הבית. 
ארדואן אף התייחס בעבר לקשר בין העלאת הריבית לבין הורדת שיעור האינפלציה ואמר: "אלו שמנסים לכפות עלינו את הקשר בין שיעור הריבית ושיעור האינפלציה, הם בורים או בוגדים. אל תשימו לב לקשקושים של אלה שאיכותם היחידה היא שהם רואים את העולם מלונדון או מניו יורק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה