השוק

חלל תקשורת קיבלה דחייה של חודש בתשלומי האג"ח

חלל תקשורת שהייתה אמורה לפרוע בסוף החודש תשלומי קרן וריבית למחזיקי האג"ח מבקשת מהמחזיקים לדחות את הפירעון בחודש עם אופציה לדחייה בחודש נוסף; נזכיר כי בתחילת השנה התנהל סוג של מאבק שליטה בין חברת תקשורת הונגרית לאהרון פרנקל על החברה
ניצן כהן | 
עמוס 17 (צילום יחצ)
חברת חלל תקשורת מבקשת ממחזיקי האג"ח לדחות את תשלום האג"ח שהיה מיועד לסוף החודש, בחודש אחד. חלל מבקשת כי תינתן לה האופציה לדחייה בעוד חודש מה שאינו מבשר טובות. חלל פנתה למחזיקי האג"ח שלה בבקשה לדחות את התשלומים בחודש אחד כשהיא מבקשת מהנאמן לעשות שימוש בזכותו ולדחות את התשלומים בחודש נוסף ככל שיהיה צורך. אתמול אשרו מחזיקי האג"ח של החברה את הדחיה בחודש של התשלומים.
נזכיר כי בתחילת השנה נקלעה חלל לסוג של מאבק שליטה בין פור G, חברת התקשורת ההונגרית לאיש העסקים אהרון פרנקל כשבסופו של יום רכשה החברה ההונגרית 20% מהחברה.
חלל עוסקת בתחום התקשורת הלווינית והיא למעשה חוד החנית של תעשיית החלל האזרחית של ישראל. החברה סבלה בשנים האחרונות מאובדן לווין והתפוצצות של לווין אחר בזמן השיגור אולם מאז ברו הרבה מים תחת הגשר והחברה נאלצה להתמודד עם עזיבת לקוח משמעותי - חברת הטלוויזיה בלווין yes שעוברת לאט לאט לשדר במקום באמצעות הלווין, באמצעות רשת האינטרנט בסיבים.
חלל מחזיקה בחוב של 1.2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח כשכל החוב הוא חוב קצר. החברה אמורה השנה  לפרוע 459 מיליון שקל ובשנה הבאה היא אמורה לפרוע 662 מיליון שקל.
חלל סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 87.5 מיליון שקל ועם הפסד נקי של 6.6 מיליון שקל וזאת לעומת הכנסות של 76.6 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה שעברה שגם אז היא הפסידה 6.9 מיליון שקל.
אתמול אישרו מחזיקי האג"ח של חלל את בקשת הדחיה של תשלומי האג"ח וזאת בכפוף לתשלומי איזון. צריך לזכור כי מאז הרבעון הראשון של השנה מנהל החברה סוג של מו"מ עם מחזיקי האג"ח על התשלומים המגיעים להם כשבדו"חות הרבעון הראשון של השנה היא הבהירה כי לאור עליית התשואות בשוק האג"ח היא חוששת כי תתקשה לגייס כסף נוסף מה שמותיר את האופציה לגייס הון.
עוד נזכיר כי מאז אמצע 2022 קמה עילת פירעון למחזיקי האג"ח של החברה לאחר שרואי החשבון הצמידו לה הערת "עסק חי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה