השוק

גפני: "שמח שהנגיד יושב לדון עם הבנקים בריבית על המשכנתא"

בעקבות הפגישה שזימן נגיד בנק ישראל עם מנכ"לי הבנקים במטרה לייצר התאמה בין הריבית על הפיקדונות לריבית על הלוואות: יו"ר ועדת הכספים מברך: "צריך לבלום את הריבית ולהפסיק את המציאות שמשפחות נאנקות תחת העול הכבד"
מערכת ice | 
אמיר ירון, משה גפני (צילום פייסבוק/בנק ישראל - קריירה, אתר הכנסת)
בעקבות ההודעה על כך שנגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, זימן ללשכתו מחר את מנכ״לי הבנקים לפגישה בסוגיית הריביות על פיקדונות והלוואות, פרסם הערב יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, בחשבון הטוויטר שלו, הודעה המשבחת את הצעד.
"אני שמח שנגיד בנק ישראל יושב עם הבנקים כדי לדון ברווחים של פיקדונות הלקוחות, ולדון בריבית של המשכנתאות והפער ביניהם", אמר גפני, "קיימנו על כך הרבה מאוד דיונים, הצפנו את הבעיה ודיברנו עם הבנקים, צריך לסגור את הפער הזה, צריך לבלום את הריבית על המשכנתאות ולהפסיק את המציאות הזאת שזוגות צעירים ומשפחות נאנקות תחת העול הכבד שהם לא אשמים בו. טוב שהנגיד נכנס לכך. אנחנו נמשיך ונעקוב, נדון על העניין ונקבל החלטות".

פעולת הנגיד מיישרת קו עם הביקורת הציבורית על כך שהמערכת הבנקאית מעלה מהר את הריבית על הלוואות אך מעלה בקצב נמוך יותר את הריבית על פיקדונות. התמסורת בין העלאות הריבית ל"גלגול" שלהם לפיקדונות נחשבת למשביעת רצון בישראל ביחס לנעשה בעולם, אולם עדיין מדובר בקצב איטי יחסית שגורם לביקורת ציבורית.
נגיד בנק ישראל למעשה מאותת למערכת הבנקאית שהגיע הזמן להגביר את קצב התאמת הריבית על הפיקדונות ובכך להעלות את הריבית המשולמת עליהן בטח ביחס לריבית על ההלוואות.
 
צריך לזכור שאם המערכת הבנקאית תעלה את הריבית שהיא משלמת על הפיקדונות, ותשווה אותה לריבית על הלוואות, הרי שהרווחיות של המערכת תיפגע באופן משמעותי. סוגיה נוספת אותה מעוניין הנגיד להעלות בפגישה היא תשלום ריבית על יתרות זכות בעו"ש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה