השוק

גלובל X: למרות אזהרות הפד - הורדות ריבית מעבר לאופק

חברת ההשקעות הבינלאומית, גלובל X, מעריכה שלמרות אזהרות הפדרל ריזרב הרי שהורדות ריבית נמצאות מעבר לאופק וזה גוזר החלטות השקעה מעניינות; בגלובל X אומרים שהם ממשיכים לרכוש מניות במגה-קאפ
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
"ברמה הטכנית, אנחנו בשוק שורי. שוק שורי מוגדר כעלייה של 20% מנקודת השפל האחרונה. ה-S&P500 גבוה כעת ב-20% בהשוואה לשפל של אמצע חודש אוקטובר, דהיינו לקח 8 חודשים לחזור שוב לשוק שורי.
"ואולם עדיין נשאלת השאלה האם מדובר בשוק שורי בר קיימא. עליות השערים התמקדו במספר מצומצם למדי של מניות. אומדן רוחב השוק, כלומר עד כמה המגמה נרחבת, הינו חלש מאוד. אם הפד יעמוד בהערכתו וימשיך להעלות את הריבית, הדבר עשוי להוציא את האוויר מהמפרשים של השוק השורי. לפי שעה, בשוק מאמינים כי הורדות הריבית נמצאות ממש מעבר לאופק וממשיכים להשקיע במניות המגה-קאפ" אומר דיוויד בנימינוב, אנליסט בגלובל X.

"עדיין לא ניתן להסיר את החשש למיתון. יש לעקוב אחר שוק התעסוקה בחודשים הקרובים, מאחר שההשפעה של העלאות הריבית היא לרוב מאוחרת. ישנם כבר סימני היחלשות, כמו העובדה שפחות אנשים מחליפים משרות והגידול בשכר מאט, וייתכן שמדובר בסימנים מקדימים לפני מפנה לרעה. ככל שהריבית תישאר גבוהה לזמן ממושך יותר, כך גוברים הסיכויים שמשהו בכלכלה יישבר.
"הפד דילג על העלאת ריבית בישיבתו בשבוע שעבר והותירה ברמה של 5%-5.25%, אך נותר ניצי בעמדתו. הפד הפתיע את המשקיעים בכך שהעלה את תחזית הריבית ל-5.6%, משמע שצפויות עוד כשתי העלאות ריבית עד סוף השנה. ריבית גבוהה יותר, שנותרת ברמה גבוהה יותר למשך זמן רב יותר, מייצרת תנאים מגבילים יותר לכלכלה, וזאת מאחר שעלויות המימון והאשראי גבוהות יותר. הדבר גם עשוי למתן את תנועות ההון אל שוקי המניות.
"מנגד, הבנק של אירופה (ECB) בחר להעלות את הריבית. שני הבנקים דוגלים במדיניות דומה של מאבק באינפלציה. ואולם, בגוש האירו בעיית האינפלציה חמורה יותר, ועל כן זה הגיוני שה-ECB המשיך להעלות ריבית חרף העצירה של הפד. לפיצול הזה בין שני הבנקים עשויות להיות השקעות על תנועות ההון הגלובליות, וגם לחזק את האירו על פני הדולר כתוצאה מגיוון של השקעות מט"ח מחוץ לדולר האמריקאי אל האירו" כותב בנימינוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה