השוק

UBS מצפה להשלים את השתלטות קרדיט סוויס עוד שבוע

סיום העסקה, שכפופה לאישור רישום למניות שיימסרו, ייצור בנק שוויצרי ענקי עם מאזן של 1.6 טריליון דולר
מערכת ice | 
UBS (צילום WIKIMEDIA)
UBS מצפה להשלים את ההשתלטות על קרדיט סוויס "כבר ב-12 ביוני", מהלך שייצור בנק שוויצרי ענק עם מאזן של 1.6 טריליון דולר בעקבות חילוץ בגיבוי ממשלתי מוקדם יותר השנה.
השלמת העסקה כפופה להצהרת הרישום, המכסה את המניות שיימסרו, שיוכרזו בתוקף על ידי הרשות לניירות ערך של ארה"ב, ושאר תנאי הסגירה, כך מסרה UBS בהצהרה ביום שני.

"UBS מצפה להשלים את רכישת קרדיט סוויס כבר ב-12 ביוני 2023. במועד זה, Credit Suisse Group AG ימוזג לתוך UBS Group AG", נכתב.
מניית UBS עלתה ב-1.22% במסחר המוקדם ביום שני, בעוד שמניית קרדיט סוויס עלתה ב-1.89%.
"אנו רואים בהשלמת ההשתלטות צעד חשוב בהתחלת מה שאנו רואים כתהליך אינטגרציה ממושך וביצוע דברים", אמר אנליסט Zuercher Kantonalbank, מייקל קליין.
"למרות שפרופיל הסיכון של UBS השתנה באופן משמעותי, אנו רואים הזדמנויות טובות למשקיעים", הוסיף.
קרדיט סוויס, לתקופה הבנק הגדול ביותר בשוויץ, הסכים ב-19 במרץ לשלם 3 מיליארד פרנק שוויצרי (3.37 מיליארד דולר) ולקחת הפסדים של עד 5 מיליארד פרנק עבור יריבתו השוויצרית הקטנה לאחר קריסת אמון הלקוחות הביאה אותו לסף קריסה, מה שהניע את הרשויות בשוויץ לפעול. כדי למנוע משבר בנקאי רחב יותר.
הבנק התכוון להשלים את עסקת הבנק הגדולה ביותר מאז המשבר הפיננסי העולמי של 2008 עד סוף מאי או תחילת יוני. עם זאת, בחודש שעבר היא אמרה שהיא נשארה במגעים עם הרשויות בשוויץ על הגנות על אובדן ודרישות הון, מה שמרמז על כך שאלו זקוקים לזמן כדי להיגמל.
לאחר השלמתו, מניות קרדיט סוויס ומניות פיקדון אמריקאיות (ADS) יימחקו מהבורסה SIX Swiss Exchange (SIX) והבורסה של ניו יורק (NYSE), הוסיפה UBS. SIX אמרה בהצהרה נפרדת שמניות קרדיט סוויס יימחקו ב-13 ביוני לכל המוקדם.
במסגרת ההשתלטות על כל המניות, בעלי המניות של קרדיט סוויס יקבלו מניה אחת של UBS על כל 22.48 מניות שהחזיקו.
העסקה תיצור קבוצה שתפקח על נכסים של 5 טריליון דולר, ותעניק ל-UBS בין לילה עמדה מובילה בשווקי מפתח שאם לא כן, היא תצטרך שנים כדי לגדול בגודלה ולהגיע אליה.
המגה-בנק יעסיק 120,000 עובדים ברחבי העולם, למרות שכבר הודיע כי יקצץ מקומות עבודה כדי לנצל את הסינרגיות ולהפחית עלויות.
UBS מיהרה לסגור את העסקה בזמן שיא, בתקווה לספק ודאות רבה יותר ללקוחות ולעובדים של קרדיט סוויס, ולמנוע יציאות.
העסקה נתמכה בתמיכת נזילות של 200 מיליארד פרנק מהבנק המרכזי של שוויץ וכן בהתחייבות של הממשלה לבלוע הפסדים של עד 9 מיליארד פרנק על אלו שנשאה UBS.
"אנחנו צריכים להיות גם ברורים... זו רכישה לא מיזוג", אמר מנכ"ל UBS, סרג'יו ארמוטי, בוועידה פיננסית ביום שישי, והזהיר מפני החלטות "כואבות" שיבואו.
המלווה הגדול ביותר של שוויץ שוקל לדחות את התוצאות הרבעוניות עד לסוף אוגוסט מכיוון שהוא מתמודד עם המורכבויות הנובעות מההשתלטות, דיווח הפייננשל טיימס ביום ראשון.
נותר סימן שאלה לגבי מה UBS תעשה עם הבנק הקמעונאי השוויצרי של קרדיט סוויס, שנחשב זמן רב כ"תכשיט הכתר" של הקבוצה.
הכנסתה לחיקיה של UBS עשויה להניב חיסכון משמעותי, אך הועלו חששות לגבי גודל הישות המשולבת וכן קיצוצים במשרות.
הבנק עדיין מנתח את המצב, אמר ארמוטי ביום שישי, על אף ש"תרחיש הבסיס" נותר אינטגרציה מלאה עם UBS והוא לא יושפע מ"נוסטלגיה" כאשר יחליט כיצד להמשיך.
ארמוטי, שהוחזר ל-UBS כדי לנווט את ההשתלטות, היה אופטימי לגבי האתגרים העומדים לפנינו ודחה את החששות שהבנק החדש גדול מדי עבור שוויץ.
"אני משוכנע שזה הולך להיות סיפור נהדר לא רק עבור בעלי המניות והעובדים שלנו, אלא גם עבור הלקוחות שלנו ועבור תעשיית השירותים הפיננסיים בשווייץ", אמר ביום שישי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה