השוק

ברקת תחת מתקפה: יצרניות המזון הגדולות מאיימות לעתור לבג"ץ

נציגי רשתות הקמעונאות הגדולות בישראל נפגשו היום עם שר הכלכלה ניר ברקת ואיימו, במידה והוא לא יעניק להם את ההטבות שקרפור מקבלת, הם יעתרו לבג"ץ
מערכת ice |  3
ניר ברקת (צילום אתר הכנסת)
חזית אחידה מול שר האוצר ברקת: נציגי רשתות המזון הגדולות הציגו דרישה אחידה לשר הכלכלה ניר ברקת. הרשתות הגדולות דורשות מהשר ברקת את ההטבות שמקבלת רשת "קרפור". הנציגים של הרשתות אף איימו כי במידה ולא יקבלו את התנאים הללו, הם יפנו לבג"ץ.
נזכיר כי אתמול (שלישי) חשפנו ב-ice כי יצרניות ויבואניות המזון הגדולות קיימו פגישה בין בכירי החברות הללו במטרה לגבש חזית אחידה נגד השר. גורמים המעורים היטב בפרטי הפגישה מסרו כי הנהלות חברות המזון והיבואניות היו מיליטנטיות מאוד וההחלטה המרכזית שהתקבלה הייתה לדבר בקול אחד כגוש מאוחד נגד החלטות השר.
נזכיר כי מה שהצית את התבערה האחרונה היה הדרישה של המפקח על המחירים במשרד הכלכלה בה הוא דרש מחברות המזון הגדולות להציג בפניו נתונים כספיים. לשיטת יצרניות המזון הדרישה הזו הוצאה להם בחוסר סמכות והיא לוקה בחוסר חוקיות בעיקר בשל הפגיעה בזכויות הקנייניות שלהן.
כלומר, מדובר בחברות פרטיות שמדווחות לכל רשות אליה הן מחויבות לעשות זאת כמו רשות המסים ורשות התחרות. דרישה של רשות אחרת שמתבצעת ללא בסיס חוקי הרי שהיא בעייתית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ברקת, תסביר לי למה בצרפת מחיר 1 ליטר חלב , 4 ש"ח. (ל"ת)
    מיקי 06/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    ברקת
    נתי 06/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברקת אתה באמת חושב שמישהוא סופר אותך זו הבעיה את הנחש הורגים מיד ומה עשית חיכית עד עכשיו כשכולם קיבלו אומץ והעלו את המחירים עכשיו מה אתה רוצה להחזיר את הגלגל אחורה חכם גדול
    סגור
  • 1.
    יוקר
    פרגי 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לא לפחדתעשה מה שאתה חושב העם איתך
    סגור