השוק

האחים חג'ג' ברבעון מוצלח: רווחים של 130 מיליון שקל

קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן מפרסמת את דו"חותיה לרבעון הראשון של שנת 2023, ובונה על עתודת הקרקע במתחם לודוויפול בכניסה הדרומית לת"א
מערכת ice | 
צחי (מימין) ועידו חג'ג' (צילום שי תמיר)
קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן מפרסמת היום את דו"חותיה לרבעון הראשון של שנת 2023 ומדווחת על רווח נקי של 130 מיליון שקל. זאת בהמשך לשערוך שבוצע לעתודת הקרקע שבחזקת החברה במתחם לודוויפול - מתחם הממוקם במבואה הדרומית של תל-אביב בין נתיבי איילון, כביש מס' 1 ודרך קיבוץ גלויות וצפוי לחסוך משמעותית את הפקקים בכניסה לתל-אביב.
הקרקע במתחם לודוויפול מאושרת למסחר ותעסוקה בהיקף של כ-73 אלף מ"ר, ותוכנית המתאר תא/5000 מאפשרת להגדיל את זכויות הבניה לכ-157 אלף מ"ר. המתחם יכלול גורדי שחקים בשילוב מתחמי מסחר ופנאי בתכנון חדשני של משרד האדריכלים רפאל דה לה פונטיין בשיתוף ברעלי-לויצקי-כסיף.

בימים אלה מקדמת החברה תוספת זכויות משמעותית נוספת, בהתאם לתוכנית תא/5500 אשר טרם אושרה. הגישה למתחם צפויה להיות נוחה ביותר גם בזכות העובדה שהוא נמצא על הציר שבו צפוי לעבור המטרו, במרחק הליכה מתחנת רכבת ההגנה וצפויה אליו גישה קלה של תחבורה ציבורית נוספת, לרבות מסוף אוטובוסים שיהיה במתחם.
בדו"חות לרבעון הראשון לשנת 2023 מפרסמת קבוצת חג'ג' גם שסך ההכנסות ברבעון זה הסתכמו ב-41 מיליון שקל, בהשוואה ל-66 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף, מציינת החברה כי לאחר תאריך הדו"ח נחתמו 4 בקשות הצטרפות במגוון פרויקטים המשווקים על ידי קבוצת חג'ג': במתחם סומייל (אבן-גבירול פינת ז'בוטינסקי), מומה (פלורנטין), הזוהר (בבלי) ואיינשטיין (רמת אביב). ובנוסף 5 בקשות הצטרפות בפרויקט תל אביב-יפו הצעירה (רחוב סהרון ביפו). סך הכל 9 בקשות בהיקף כספי של כ–28 מיליון שקל כולל מע"מ.

הדמייה: מתחם לודוויפול (קבוצת חג'ג')
בסיכום שנת 2022 דיווחה קבוצת חג'ג' על רווח נקי בסך של 105 מיליון שקל. הכנסות הקבוצה בשנת 2022 הגיעו ל-291 מיליון שקל. הרווח הגולמי הסתכם בכ-40%, היקף דומה לשנים קודמות, שהינו גבוה משמעותית ממרבית החברות בענף וזאת בזכות הרווחיות העודפת הגלומה בפרויקטים של החברה.
לאחרונה פרסמה קבוצת חג'ג' כי קיבלה היתר בניה מהוועדה המקומית לתכנון ובניה לפרויקט תל אביב-יפו הצעירה. מדובר בפרויקט הכולל 123 יחידות דיור בשני בניינים בגובה 14 קומות ברחוב סהרון ביפו. מיקומו סמוך לחוף הים ועל תוואי הקו האדום של הרכבת הקלה הופכות אותו לאטרקטיבי עבור משקיעים שניסו לרכוש בעבר את השטח מבעלי הקרקע הרבים שהיו במקום.
מדובר על שלב ראשון בפרויקט שעשוי להתרחב משמעותית בזכות אופציה שמחזיקה קבוצת חג'ג' לרכישת מתחם פרדס דקא. המתחם נמצא בדרום-מערב יפו, בגבול עם העיר בת-ים, ממערב לשדרות ירושלים ומדרום לרחוב סהרון. הוא מתפרס על פני יותר מ-120 דונם, ובכפוף להסכמות עם הרשויות יוכל לכלול בנוסף לאלפי יחידות דיור גם שטחי מסחר ושטחים ציבוריים.

תמיר אמר. (צילום: שלומי יוסף)
תמיר אמר, מנכ"ל קבוצת חג'ג' ייזום נדל"ן מסר: "האיתנות הפיננסית שלנו מאפשרת להתנהל באחריות. בתוך מציאות הריבית שמאתגרת את הענף, מבנה ההון המבוסס של החברה מאפשר לנו אורך רוח חיוני לתקופה זאת, ושמירה על קצב מכירות שתואם את השלבים שבהם נמצאים הפרויקטים שלנו. במקביל אנו מתקדמים בפרויקטים החדשים במתחם בבלי, בשד"ל ובאיינשטיין, ועם קבלת ההיתר לפרויקט תל אביב-יפו הצעירה אנחנו נערכים לתחילת עבודות הבנייה במקום בתוך זמן קצר. העובדה שגם הפרויקטים הבאים שאנו צפויים להתחיל בשיווקם מרוכזים בתל-אביב, בשילוב עם המחירים האטרקטיביים שבהם נרכשו הקרקעות שלהם, יאפשרו לנו המשך מרווח תמרון וגמישות רבה ביכולת ליישם את אסטרטגיית הצמיחה ארוכת הטווח של החברה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה