השוק

רבעון חזק ליצחק תשובה: קבוצת דלק מחלקת דיווידנד של 200 מיליון שקל

קבוצת דלק, שעד לפני שנתיים עמדה רגע לפני קריסה, ממשיכה להציג ביצועים מרשימים; הקבוצה סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 3.1 מיליארד שקל ותחלק דיווידנד נוסף של 200 מיליון שקל, שמשקף לבעלי המניות תשואת דיווידנד של 7.2%
ניצן כהן |  5
עידן ולס, יצחק תשובה (צילום מתוך אתר קבוצת דלק, פלאש 90/ משה שי)
ק3בוצת דלק של יצחק תשובה ממשיכה במסע המרשים שלה וזאת שנתיים בלבד לאחר שהייתה קרובה מאוד להסדר חוב. הקבוצה שמנוהלת ביד רמה עלן ידי עידן ולס הצעיר סיימה את הרבעון עם הכנסות של 3.142 מיליארד שקל, לעומת הכנסות של 3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הקבוצה תחלק דיווידנד ענק של 200 מיליון שקל וזה אומר רבעון שני ברציפות של חלוקת דיווידנדים. הדיווידנד הזה משקף לבעלי המניות של הקבוצה תשואת דיווידנד משמעותית של 7.2%.

עידן וולס, מנכ"ל קבוצת דלק: "אנחנו מסכמים את הרבעון הראשון עם תוצאות חזקות, אשר באו לידי ביטוי בעליה בהפקה ובמכירות, בהכנסות שיא של כ- 3.1 מיליארד שקל, ורווח  נקי של כ-561 מיליון שקל ברבעון. נכסי הליבה של הקבוצה, איתקה וניו-מד, המשיכו להניב ברבעון הראשון, תזרימי מזומנים בהיקף של מיליארדי שקלים, שהחברות ניצלו לטובת הקטנת החוב ולחלוקת דיבידנד.
"קבוצת דלק מציעה כיום חשיפה לשניים משווקי האנרגיה החזקים והמעניינים בעולם: שוק הגז של הים התיכון, באמצעות מאגר לוויתן, שהתאפיין ברבעון הראשון בזינוק חד בהכנסות וברווח הנקי, כפי שבא לידי ביטוי בתוצאות הכספיות של ניו מד; והים הצפוני, שנהנה מביקושים חזקים ויציבים למקורות נפט וגז זמינים, כפי שניתן לראות בתוצאות של איתקה, אשר סיימה את הרבעון הראשון עם EBITDAX של מעל לחצי מיליארד דולר.
"הנתונים החזקים הללו, לצד הצפי לקבלת דיבידנדים בקבוצת דלק מהחברות הבנות בגין שנת 2023, בהיקף של כ- 450 מיליון דולר, כמו גם הנכסים האחרים שבבעלות הקבוצה, תמלוגי העל מלוויתן, הלוואת מוכר הפניקס, דלק ישראל ונכסי הנדל"ן, מקנים גמישות פיננסית ורוח גבית לפעילות הקבוצה ולתוצאותיה העסקיות, ולפוטנציאל הרב הקיים להמשך הצפת הערך בקבוצה".
מנתוני החברה עולה כי הכנסות עלו ברבעון הראשון של שנת 2023 בכ- 100 מיליון שקל, ועמדו על 3.142 מיליארד שקל, לעומת 3 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה- EBITDAX הכולל של קבוצת דלק לרבעון הראשון זינק בכחצי מיליארד שקל ועמד על 2.538 מיליארד שקל, לעומת 2.076 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החוב הפיננסי נטו של הקבוצה ירד לכ-3.1 מיליארד שקל, לעומת  3.8 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, וההון העצמי עלה והסתכם בסוף הרבעון בכ-9 מיליארד שקל, וזאת לעומת הון עצמי של כ-8.6 מיליארד שקל בסוף שנת 2022.
במהלך הרבעון הראשון השלימה הקבוצה מהלך אסטרטגי חשוב של פדיון מוקדם מלא לסדרות לא' ולד' בהיקף כספי כולל של 2.7 מיליארד שקל, מתוכו 1.75 מיליארד שקל באמצעות הנפקתה של סדרה חדשה (לז') בדרך של הצעת רכש חליפין.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ככה יעשה לאיש אשר המלך (במתווה הגז) חפץ ביקרו
    הגיון בריא 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 3
    ואם יש בב.ון, שחושב שהסגול לא יקבל חלק מהרווחים, אז הוא ממש אבל ממש זב חוטם.
    סגור
  • כלומר לדעתך דלק תמשיך ותשגשג?
    משקיע דלק 06/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מעולה. אז למה אתה לא מוסיף אותה לתיק ני"ע שלך? אתה לא יכול לטעון מצד אחד שהיברה משגשגת הודות לנתניהו ומצד שני לא להשקיע בה, זאת אלא אם כן אתה אידיוט שלא רוצה להרוויח כסף בהשקעות. בלי קשר כדאי שתדע שגם המדינה מרוויחה משדות הגז, כשעד היום כבר קיבלה 20 מיליארד שקל ממיסים ותמלוגים ובעשרות השנים הבאות תקבל עוד הרבה יותר. לכן טוב שפיתחו את השדות, מהם נהנים הן משקיעי ניו מד, דלק ורציו והן המדינה. או שאתה היית מעדיף שהגז היה נשאר קבור בים וכולם היו עניים, כמו בקובה הקומוניסטית. אני רוצה להרוויח, ביחד עם תשובה, ולכן השקעתי בדלק. גם אתה יכול.
    סגור
  • יימח שמך גוי מסריח (ל"ת)
    . 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    אחלה מניה
    אוהד 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתונים מרשימים
    סגור
  • 1.
    בינגו
    אורי 05/2023/31
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אחללה חברה עם נכסים מצוינים -- ממליץ בחום להכניס לתיק
    סגור