השוק

הפסדי ענק לג'י.סיטי בעקבות המימוש האגרסיבי ברוסיה

ג'י.סיטי שמוכרת יותר בשמה הקודם: גזית גלוב, הפסידה ברבעון הראשון של השנה לא פחות מחצי מיליארד שקל שמיוחסים כמעט כולם ל-Fire Sell ברוסיה; נזכיר כי ג'י.סי.טי מימשה את תיק הנכסים שלה ברוסיה בהפסד חשבונאי של 518 מיליון שקל
ניצן כהן |  2
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב, ויקיפדיה/ Adrian Grycuk)
הרבעון הראשון של 2023 ירשם בתולדותיה של ג'י.סיטי, שמוכרת יותר בשמה הקודם: גזית גלוב, כרבעון בלהות. החברה הפסידה ברבעון הראשון 509 מיליון שקל (כן, זו לא טעות). ההפסד מיוחס ל-Fire Sell ברוסיה כשגם זה נחשב לנס. כלומר, היכולת של חיים כצמן למכור את תיק הנכסים ברוסיה בתקופה בה הסנקציות הבין-לאומית על רוסיה הולכות ומתהדקות.
אם כן, ההפסד ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-509 מיליון שקל ונובע בעיקר מהפחתה של כ-518 מיליון שקל כתוצאה ממכירת תיק הנכסים ברוסיה בסוף אפריל 2023 בתמורה ברוטו המהווה כ- 52% משווי הנכסים בספרי החברה נכון לסוף שנת 2022 ובהתאם לרגולציה המקומית שאימצה ממשלת רוסיה בקשר עם מימוש השקעות זרות במדינה.

נסביר שוב את הדברים כדי להכניס אותם לפרופורציות הנכונות. לג'י.סי.טי היה תיק נכסים מרשים ברוסיה. כשהחלה המלחמה באוקראינה והחלו הסנקציות הבין-לאומיות על רוסיה היה ברור שבמוקדם או במאוחר ג'י.סי.טי תיאלץ לצאת משם. אבל אז החלו סנקציות נגדיות של מוסקבה על נכסים שמוחזקים על ידי זרים וכאן כבר חיים כצמן עשה את המתבקש ופעל להציל את מה שאפשר מהתיק וזה יצר הפסדים של 518 מיליון שקל.
עוד עול מהדו"חות של החברה כי יתרות הנזילות וקווי אשראי מאושרים בלתי מנוצלים (סולו מורחב) מסתכמות בכ- 2.4 מיליארד שקל מתוכן כ-800 מיליון שקל מהווים מזומנים ושווי מזומנים, ני"ע סחירים ופיקדונות. במהלך הרבעון הראשון של השנה ולמעשה עד להיום ביצעה החברה רכישה עצמית של אג"ח בהיקף של כ-171 מיליון שקל ע.נ תמורת כ-154 מיליון שקל.
עוד עולה מהנתונים השוטפים של החברה כי ה-NOI באיחוד יחסי עלה ברבעון בכ-12.1% לעומת אשתקד, ה-NOI מנכסים זהים עלה ברבעון בכ-13.9% לעומת אשתקד. ה-FFO עלה ברבעון בכ-43.8% לעומת אשתקד, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עלה ברבעון בכ-26% והסתכם בכ-87 מיליון שקל (כ-0.51 שקלים למניה) לעומת 69 מיליון שקל (כ-0.44 שקלים למניה) ברבעון המקביל אשתקד פדיונות שוכרים עלו ברבעון ב-11% לעומת אשתקד, שיעור התפוסה עלה ועומד על כ-95% לעומת כ-94% אשתקד, שכ"ד הממוצע למ"ר עלה בכ-9% לעומת אשתקד.
החברה המשיכה ברבעון הראשון במהלכים להגדלה נוספת של יתרות הנזילות וחיזוק מבנה ההון והודיעה על הגדלת תכנית המימושים לכ-6.3 מיליארד שקל ומימון נכסים שאינם משועבדים בהיקף של כמיליארד שקל.
ממועד פרסום התכנית באוקטובר 2022 מכרה החברה נכסים בהיקף של כ-2.5 מיליארד שקל בדומה לשווים בספרים (למעט רוסיה) ונמצאת במשא ומתן למכירת נכסים בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל בגזית ברזיל ובג'י סיטי אירופה. ההון העצמי המיוחס לבעלי מניות החברה שמר על יציבות לעומת סוף שנת 2022, למרות ההפחתה ממכירת תיק הנכסים ברוסיה ועמד על כ-5.1 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא שלא ידענו
    רונן כץ 05/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המכירה ברוסיה הייתה הכרחית וההפסד נובע מהמכירה הזאת. על פניו נראה שהנתונים חיוביים בנוסף דווח על עליה של 11% במבקרים מהרבעון בשנה שעברה אשתקד. בסופו של דבר המהלכים האחרונים הם לא פחות ממעולים.
    סגור
  • 1.
    כצמן נראה אותך מכניס יד לכיס
    לירן 05/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק דיוידנדים מושך, לאן החברה עוד תגיע. אני אצלך לא משקיע יותר לעולם
    סגור